gehoor trainen

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Plaats reactie
Silent G
Berichten: 150
Lid geworden op: 31 mei 2004, 10:32

gehoor trainen

Bericht door Silent G »

t is al een aantal keer voorbij gekomen, maar omdat ik mezelf dit toch wel wil gaan aanleren vroeg ik me af waar te beginnen en dus de vraag
waar zijn jullie mee begonnen (welke nummers, watvoor oefeningen)
heb ooit zon gehoor train programma gehad, maar dan kreeg je steeds de eerst toon van een akkoord of iets dergelijks (verschillend per oefening) en dan moest je de rest invullen, maar ik kon meestal met het beetje theorie wat ik beheers het meeste wel invullen dus dat schoot niet op
**BTB 405 & RockMaster Full Tube Amp**
christophe
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mar 2005, 15:09

Bericht door christophe »

Earope vind ik wel een goed software pakket
Qua nummers afschrijven: het hangt er een beetje vanaf welk niveau je hebt. Jamiroquai nummers met Stuart Zender zijn wel heel tof om uit te zoeken.

Leer ook intervallen en toonladders zingen, dat zal je zeker enorm helpen.
Vigier Passion II custom 6-string | F-bass BN5 Custom | SWR Mo'Bass | SWR Goliath II | SWR Son of Bertha | www.subliminal.be |
Gezocht: SWR Mo'Control footswitch
groevie
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 okt 2004, 16:33

Bericht door groevie »

Speel eens de eerste toon van een baslijn die je al kent en zing de rest. Klopt het?
Speel kinderliedjes op je gehoor. Die liedjes ken je goed en je merkt meteen of je een fout maakt.

groetjes
https://www.johnklaver.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Enfantterrible
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2005, 17:51

Bericht door Enfantterrible »

Vind ik wel een aardige site:

www.good-ear.com
En hoe kun je zeker weten dat het koelkastlampje uitgaat als je de koelkastdeur dicht doet?

Bass Collection SB325, Squier Precision Special V
Trace Elliot GP7 Series 6
Boss ODB-3, Aphex 204 Aural Exciter / Big Bottom
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2004, 16:46

Bericht door Andreas »

Ashdown Five Fifteen
Yamaha BB 415
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

ik heb het geleerd door een combinatie van nummers die heel duidelijk rifjes binnen een pentatonisch motief hadden en ubersimpele nummers (en nu ga ik mensen boos maken) van bv greenday..... langzaam uitbreiden. Ik zet vaker gewoon de tv aan en probeer (zelfs met de meest kutte muziek) mee te spelen.
This
Berichten: 215
Lid geworden op: 23 apr 2004, 18:45

Bericht door This »

Radio aan, bas inprikken, volume afstellen en meespelen maar. Juist omdat je platen naar je hoofd geslingerd krijgt die je niet kent leer je snel reageren en luisteren. Added bonus: Je leert ook te horen waar de muziek naartoe gaat (akkoordenschema's herkennen).

Wil je een uitdaging zet arrow classic rock of arrow 90.7 jazz aan... bes'pittig
Plaats reactie