Drumcomputer/ritme oefeningen

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Plaats reactie
fenderroderik
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 dec 2009, 22:37

Drumcomputer/ritme oefeningen

Bericht door fenderroderik »

Noten lezen gaat nu prima (dankzij gewone tape..) en spelen is geen probleem. Wat nog wel een punt is dat ik van nature geen krankzinnig goed ritme gevoel heb. (dit zal dus door veel oefenen aangeleerd moeten worden)Wel al veel beter dan eerst alleen ik moet toegeven dat ik er wel wat harder aan mag werken. Als ik tel gaat alles goed maar zodra ik dat niet doe maak ik er op gevoel een leuk maar niet correct en strak stukje van.

Ik vroeg mij af of iemand nog een goede (gratis) drumcomputer weet. Of gewoon ouderwets met een metronoom ?
Ik ben er met me leraar ook mee bezig alleen ik vroeg mij af of er ook nog zinnige oefeningen zijn.
WouterTron
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 sep 2009, 19:14

Bericht door WouterTron »

Een metronoom zou afdoende moeten zijn (en is voor echt gericht oefenen op timing soms zelfs noodzakelijk) maar als je aan groove wil werken is een drumcomputer wel handig. Ook veel leuker om mee te spelen natuurlijk. Als je googlet op "online drum computer" kom je al een eind. Je kunt ook een eenvoudig sequencing programma als Fruity Loops proberen en je eigen loopjes maken.

Met een echte drummer samenspelen is natuurlijk nog veel leuker en effectiever! Kijk eens of je met de drummer van je band niet goedkoop ergens een lokaaltje kunt huren. Vaak kan dat bij oefencomplexen voor een bescheiden bedrag als je aangeeft dat het voor minder dan een volledige band is. Succes!
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1919
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

https://basles.be/links.php" onclick="window.open(this.href);return false; :wink: