Bush - Comedown

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Plaats reactie
rael_kid
Berichten: 1731
Lid geworden op: 12 apr 2005, 17:32

Bush - Comedown

Bericht door rael_kid »

Hallo! Ik wil graag dit loopje spelen, maar zoals hij hier staat vind ik het niet lekker spelen... Wie heeft er tips hoe je dit kan aanpakken?

|-|-------------------|-----------------|-|
|*|*---------0-0-----*|-----------0-----|*|
|*|*-2---0-2-----2-0-*|-2---0-2-2---2-0-|*|
|-|----2--------------|---2-------------|-|

Ik heb het ook al zo geprobeerd:

|-|-------------------|-----------------|-|
|*|*-----------------*|-----------------|*|
|*|*---------5-5-----*|-----------5-----|*|
|-|--7-2-5-7-----7-5--|-7-2-5-7-7---7-5-|-|

Maar dat is het ook niet...

Ik raak steeds in de war, dat komt denk ik omdat het vrij snel gespeeld moet worden... Heeft iemand suggesties hoe dit te spelen?

Bedankt!

Lex

(Q of wie d'r over gaat: misschien is het handig om die Code-functie is aan te passen zodat er tekst in Courier ofzo gemaakt kan worden?)
Laatst gewijzigd door rael_kid op 04 jun 2005, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

eerst langzaam proberen, je hebt een programma waarmee je mp3's langzaam kunt afspelen zonder dat de toon verandert (ik weet niet hoe het heet, moet je ff aan iemand anders vragen), langzaam opbouwen en dan lukt het wel
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Re: Bush - Comedown

Bericht door Q. »

rael_kid schreef:

Code: Selecteer alles

|-|-------------------|-----------------|-|
|*|*---------0-0-----*|-----------0-----|*|
|*|*-2---0-2-----2-0-*|-2---0-2-2---2-0-|*|
|-|----2--------------|---2-------------|-|
Ik heb het ook al zo geprobeerd:

Code: Selecteer alles

|-|-------------------|-----------------|-|
|*|*-----------------*|-----------------|*|
|*|*---------5-5-----*|-----------5-----|*|
|-|--7-2-0-7-----7-5--|-7-2-5-7-7---7-5-|-|


(Q of wie d'r over gaat: misschien is het handig om die Code-functie is aan te passen zodat er tekst in Courier ofzo gemaakt kan worden?)
Daar gaat Niels over :), maar ik heb het even tussen de [ code] [ /code] tag gezet, is dat wat je bedoelt? Het werkt gewoon het beste om het even aan te maken in kladblok en het dan te copy pasten in je bericht met een code tag ervoor.

Het programma waar Thijzema opdoelde heet Amazing Slowdowner, en dat werkt idd wel oke om dingen uit te zoeken.

Verder zou ik het zo spelen (er van uitgaande dat de bovenste de juiste is):

Code: Selecteer alles

--|-------------------|------------------|-|
|*|*-----------------*|------------------|*|
|*|*-2-----2-5-5-2---*|-2-----2-2-5-2----|*|
|-|----2-5---------5--|---2-5---------5--|-|
rael_kid
Berichten: 1731
Lid geworden op: 12 apr 2005, 17:32

Bericht door rael_kid »

Aha, dan komt nu de aap uit de mouw! Waarschijnlijk omdat ik Linux heb en Firefox gebruik hebben die code tags niet het goede effect... De tekst die ertussen staat komt wel in een apart vak, maar wordt niet in Courier ofzo gezet.. Het hele nut ervan is dus weg. Maar goed, ik heb net in IE even gekeken op mijn broers computer, daar is het wel goed... Naja, vaag.. Maar in ieder geval jouw manier is ook wel goed. De boventse klopt inderdaad, ik zal die onderste even veranderen. Ik ga nog ff op dat loopje prutsen!

Lex
Gebruikersavatar
Spectrious
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 mei 2005, 15:29

Bericht door Spectrious »

Thijzema schreef:eerst langzaam proberen, je hebt een programma waarmee je mp3's langzaam kunt afspelen zonder dat de toon verandert (ik weet niet hoe het heet, moet je ff aan iemand anders vragen), langzaam opbouwen en dan lukt het wel
Bestaat er zo'n proggie?????


Naam aub :D
Gebruikersavatar
bassmeister H
Berichten: 97
Lid geworden op: 20 dec 2004, 20:03

Bericht door bassmeister H »

Spectrious schreef:
Thijzema schreef:eerst langzaam proberen, je hebt een programma waarmee je mp3's langzaam kunt afspelen zonder dat de toon verandert (ik weet niet hoe het heet, moet je ff aan iemand anders vragen), langzaam opbouwen en dan lukt het wel
Bestaat er zo'n proggie?????


Naam aub :D
gebruik zelf steinberg wavelab
Gebruikersavatar
lievenr
Berichten: 309
Lid geworden op: 08 dec 2004, 08:57

Bericht door lievenr »

"amazing slowdowner" is ook zo een progje dat cd's kan vertragen. Vroeger kon je dit volledig downloaden, nu krijg je enkel de tr-out versie.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Re: Bush - Comedown

Bericht door Q. »

Af en toe lezen kan ook geen kwaad hoor jongens ;).
Q. schreef:
Het programma waar Thijzema opdoelde heet Amazing Slowdowner, en dat werkt idd wel oke om dingen uit te zoeken.
Gebruikersavatar
simon
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 nov 2003, 19:42

Re: Bush - Comedown

Bericht door simon »

Heej Lex, ik weet niet of je er al uit bent, maar ik heb het even uitgezocht en volgens mij gaat ie zo:

Code: Selecteer alles

|-|-----------------|-----------------|-|
|*|-----------------|-----------------|*|
|*|-2-----2-5-5-2---|-2-----2-5-5-2---|*|
|-|---2-5---------5-|---2-5---------5-|-|
Je kunt de laatste A ook weglaten en de B iets laten doorklinken, op de cd wordt dat volgens mij ook steeds afgewisseld.
Gebruikersavatar
Funky x2
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 apr 2005, 14:10

Bericht door Funky x2 »

Om muziek langzamer af te spelen kun je de plug-in Pacemaker voor Winamp downloaden, werkt prima.
Roelof
Rhinus
Berichten: 638
Lid geworden op: 07 dec 2003, 23:06

Bericht door Rhinus »

Pacemaker net gedownload en dat werkt inderdaad echt erg goed. Luister nu een ingebast stukje van mezelf op de dubbele snelheid. Dan klinkt het erg tof :D.
Plaats reactie