Basles Amsterdam

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Schaalster
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 apr 2010, 17:06

Basles Amsterdam

Bericht door Schaalster »

Beste leden!

Ondertussen speel ik anderhalf jaar basgitaar, waarvan ik gelukkig het eerste halve jaar wel les gehad heb, maar daarna dus een jaar niet meer, ging niet meer werken sinds de verhuizing naar Amsterdam qua leraar en financiën. Nu wil ik eigenlijk toch weer gaan lessen voor zowel mijn muziek kennis en gewoon iemand die kritisch naar je spel kan kijken.

Weet of is er iemand toevallig een prima basleraar in Amsterdam?

Groeten,

Robin
WouterTron
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 sep 2009, 19:14

Bericht door WouterTron »

Wat wil je graag leren en wat is je niveau?
Gebruikersavatar
Schaalster
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 apr 2010, 17:06

Bericht door Schaalster »

Qua niveau kan ik niet zo goed bepalen, in ieder geval kan ik wel normaal nummers spelen, heb in die anderhalf jaar bijna dagelijks gespeeld. Daarbij heb ik ook nog wel de hele tijd gelet op me techniek. Qua theorie zit ik echt nog aan het begin, ken net aan mijn ladders maar weet nog niet zo goed wat ik daar eigenlijk mee moet, akkoorden snap ik enigszins het idee maar meer nog niet.

Ik wil graag dieper op wat muziektheorie in zodat je met andere mensen ook gewoon makkelijker kan meespelen als je van bijvoorbeeld akkoorden enz. wordt voorzien en makkelijk zelf echt kan spelen in plaats van alleen andermans werk naspelen :wink: . Ben namelijk ook van plan deze vakantie op zoek te gaan naar een beginnend bandje :) . Qua muziekstijl ben ik nogal variabel, van James Brown, Pearl Jam, Metallica (hoewel ik die ik tot nu toe geoefend heb gewoonweg nog niet bij kan houden) tot No Doubt. Ik speel op het moment met twee vingers qua rechterhand, maar daarbij wil ik in ieder geval ook leren slappen.
WouterTron
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 sep 2009, 19:14

Bericht door WouterTron »

Ik ben aankomend conservatoriumstudent en ik zal je zeker verder kunnen helpen met akkoordenleer en slappen e.d., maar waarschijnlijk niet zoveel als een "echte" leraar. Echter vraag ik er dan ook niet zoveel voor. Ik wil zelf graag wat ervaring opdoen met lesgeven, zodat ik daar na verloop van tijd een aardige bijverdienste van kan maken, maar ik zou me ook kunnen voorstellen dat je het liefst les krijgt van iemand die al veel ervaring heeft. Als je toch geïnteresseerd bent, ben je van harte welkom om een keer langs te komen voor een "proefles". Dan kan ik meteen bepalen hoeveel zin het heeft als ik je les zou geven!
Gebruikersavatar
Schaalster
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 apr 2010, 17:06

Bericht door Schaalster »

Proefles lijkt me een prima idee, denk dat het dan wel duidelijk wordt.
Erik Schoonderwoerd
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2012, 13:22

basles

Bericht door Erik Schoonderwoerd »

Geen idee of je al een leraar gevonden hebt, anders kan je even bellen 06 54 71 54 22. Gr Erik Schoonderwoerd
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Of meld je aan bij de guitar academy in Amsterdam, daar geeft Johnny Tevreden les!
https://www.guitaracademy.nl/#!basles" onclick="window.open(this.href);return false;
-- It's the hat that keeps the funk --
Plaats reactie