Vanaf 0:24 echt heel duidelijk te horen:
Code: Selecteer alles
1 & 2 & 3 & 4 &
G||4h5---------4h5---------4h5------
D||---------------------------------
A||----4---4-------4---4-------4----
E||---------------------------------
Code: Selecteer alles
1 & 2 & 3 & 4 &
G||4h5---------4h5---------4h5------
D||---------------------------------
A||----4---4-------4---4-------4----
E||---------------------------------
Het nummer staat in C# (en bij nader luisteren geen drop C# zoals ik eerst dacht, sorry). Maar als je het in D wil spelen met 'n open snaar gaat het zo:gilles schreef:Er zit een variatie in het ritme van de bassriff. Dan ligt het accent op de 5-7, en dan ligt het accent weer op de open D. Maar ik hoor dat verschil niet!
Code: Selecteer alles
1 & 2 & 3 & 4 &
G||--------5h7---------5h7-----5h7--
D||0---0-------0---0-------0--------
A||---------------------------------
E||---------------------------------
Code: Selecteer alles
1 & 2 & 3 & 4 &
G||5h7---------5h7---------5h7------
D||----0---0-------0---0-------0----
A||---------------------------------
E||---------------------------------
Ik denk dat het niet slecht is dat je eerst wat intervaltraining doet, zo ga je als je een "verkeerde" noot speelt horen welk verschil er is met de noot die je hoort in het liedje en kan je zo afleiden wat de grondnoot moet zijn.Nu heb ik het probleem dat als ik al de juiste toonaard vind voordat het nummer gedaan is, ik niet meer weet wat gespeeld.
Grote sprongen zijn vaak juist mooi! Als je alles in sequentie speelt krijg je een sesamstraatverhaal..! Wel is het vaak mooi om in arpeggio's te denken, d.w.z. de noten van een akkoord te spelen.matsjuw schreef:Waar ik mee sukkel is als je de grondnoot vind, welke noten speel je dan in welke volgorde.
Bijvoorbeeld, een nummer is in grondnoot C. De noten die hierbij horen zijn CDEGA.
Als je dan E A C speelt, dan hopt het naar mijn gevoel wat teveel op en neer.
Daarom dacht ik, laat ik het eens vragen op BGF of hier een bepaalde volgorde is, of een bepaalde lijn die best gespeeld wordt.