slap it

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
Matthiias
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 mei 2010, 18:26

slap it

Bericht door Matthiias »

hallo,
ik ben nu al een tijdje aan het slappen en ik begin het een klein beetje onder de knie te krijgen maar ik zou graag een slap boek kopen nu heb ik wat gezocht en ben uitgekomen op Slap It van tony Oppenheim wat denken jullie van dit boek is er een beter? En op welke site koop ik het best bol.com heeft het niet...
lefty :D
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Doen, ga je geen spijt van krijgen! Geweldig boek.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

prima boek!
Ik gebruik het ook altijd bij mijn lessen. Er zit geen echte opbouw in het boek en de grooves worden vrij snel pittig, maar ze zijn wel goed.
Jammer dat bijna alles in E staat en veel grooves een beetje op elkaar lijken.
Inmiddels heeft de tijd niet stil gestaan en zijn er allerlei nieuwe slaptechnieken, dus wat dat betreft is het boek misschien wel verouderd, maar toch staat me deze old school Larry Graham/Louis Johnson-achtige slap stijl nog het meest aan.
Gebruikersavatar
Matthiias
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 mei 2010, 18:26

Bericht door Matthiias »

ik heb met google 3 oefeningen uit het boek gevonden en vind het toch nog vrij moeilijk ik ben maar een beginnend slapper :D
kennen jullie misschien een boek voor beginners als mij?
lefty :D
Gebruikersavatar
Waterman
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 okt 2007, 11:07

Bericht door Waterman »

Slap it! begint met een hele reeks basisoefeningen die je dan kan toepassen in de riffs verder in het boek.
Gebruikersavatar
elrinden
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 okt 2008, 11:11

Bericht door elrinden »

Ik heb zelf goede ervaring met Amazon.co.uk, een goed alternatief voor Bol.com (voor wat betreft boeken).
André van der End Custom JB5 - Fender P+J Frankenstein - Fender Precision Bass Lyte (2x) - Spector NS-2A - Squier Jazz Bass Vintage Modified

Vanderkley 210MNT - TC Electronic RS 212 - 2x GR Bass ONE 350 - Green Audio BassBall
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

wellicht is dit boek iets voor je?
https://www.baswerk.nl/index.php?main_pa ... ts_id=1462" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ken het zelf niet, maar het ziet er wel interessant uit, wat meer all round dan Slap it! aan de inhoudsopgave te zien.
Maar of het veel makkelijker is dan Slap it betwijfel ik. Het probleem bij Slap it is dat je ook goed moet zijn met timing en ritmisch goed moet kunnen lezen.
En zoals gezegd begint het vrij snel moeilijk te worden, het stukje basistechniek in dit boek is heel summier en kun je zelf ook wel verzinnen.
Gebruikersavatar
Matthiias
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 mei 2010, 18:26

Bericht door Matthiias »

ziet er inderdaad wel leuk uit mag ook wel voor die prijs :p
lefty :D
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

valt best mee voor een boek van 200 blz plus 2 cd's
Gebruikersavatar
arjen
webmaster
Berichten: 5051
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:21

Bericht door arjen »

Prima boek idd. Pak het er soms nog eens bij, maar wel inderdaad veel in E. audio fragmenten zijn ook wel handig, maar ik merk dat ik niet graag met die cd tjes werk, ik laat liever een drumcomputer meelopen.
Gebruikersavatar
Bart!
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:32

Bericht door Bart! »

Bookbutler.com om de beste prijs te zoeken;
https://www.bookbutler.com/compare.html? ... In=us&zip=" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tobias
Berichten: 250
Lid geworden op: 29 jun 2007, 17:53

Bericht door Tobias »

Ik heb Slap It ook liggen, en ik vond het eerst ook vrij pittig, maar het is een kwestie van veel oefenen, en als je het truukje een keer in je vingers hebt, gaat het heel snel.
Knutselbassen, knutselversterkers en knutselcabinetjes
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5551
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Bassgallery beilen heeft het liggen, en kan je zo opsturen eventueel.. (Slap It)
dombolo
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 okt 2004, 23:26

Bericht door dombolo »

die video van Louis Johnson is niet slecht en makkelijk in tabs uitgeschreven. Het is wel zoals Slap it gedateerd maar als je begint is dat niet zo'n probleem
found cheap strings
Gillroy
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jul 2010, 13:53

Bericht door Gillroy »

ik heb hem zelf ook gekocht echt een super fijn boekje is het met een cd er bij :D ik had hem bestelt via https://www.broekmans.com/nl/default.cfm" onclick="window.open(this.href);return false; die hebben zoon beetje alle muziek boeken ;) het kan gewoon via ideal en het duurt ongeveer een dag als je hem binnen hebt!
Mijn oom zei altijd: als je rechts kijkt zie je links niets :oudezak:
Plaats reactie