Combineren van technieken

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
This
Berichten: 215
Lid geworden op: 23 apr 2004, 18:45

Bericht door This »

Bogey schreef: tappen vind ik in nummers zowiezo vreselijk 'Oe kijk mij' tenzij het ala wooten/Claypool is maar vaak is het meer van he moet je kijken wat ik geleerd heb zal ik het maar in dat nieuwe nummer proppen....!
first off, srry voor de dubbele post...

wat ik nog wel eens wil doen in een intro is tappen zonder hard aan te slaan en vervolgens met behoorlijk wat kracht je snaar op en neer bewegen over de fret....ik weet niet of dat zich kwalificeert als tapwerk (want daar kan ik nou echt geen reet van...vind 't ook totaal niet functioneel...maar ach) maar dat geeft wel een lekkere zweem van toon onder een anderszins leeg introtje....heeft iets weg van feedback maar dan ook weer niet...nah bleuhrgg
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

dat onder-de-brug-idee is op zich wel geinig, maar je plectrum trilt wel mee... Toch eens mee experimenteren. Ik kom er net trouwens achter dat het vooral kritiek is hoe snel ik overstap op fingerstyle. Misschien toch maar zo'n standaard fixen...
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Ik heb vorig jaar Steve Vai gezien met zijn band en hij had zijn gitaar helemaal behangen met plectra dmv dubbelzijdige plakband. En dan die roadie elke keer weer plectra bijplakken als hij weer alle plectra in de publiek had geggooid! Zal ook wel toepasbaar zijn op bas, zonder je plectra weg te gooien (terug plakken). Ik heb ook weleens in een gitaarwinkel plectrumhoudertjes gezien. Ikzelf speel alleen met plectrum op een "gewone" gitaar. Hierbij haak ik hem tussen body en slagplaat als ik met mijn vingers speel.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Je hebt ze op heel veel manieren:

Afbeelding
Werkt goed, heb ik ook op m'n akoestische gitaar...

Afbeelding
voor de liefhebber...

Afbeelding
Voor de heren en of dames onder ons die zo'n paal voor zich hebben staan, af en toe met een mic erop...

Afbeelding
deze laatste past bij míj niet op m'n bas, maar dat wil niet zeggen dattie op geen een bas past...
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Dennis
Berichten: 901
Lid geworden op: 19 jul 2005, 20:58

Bericht door Dennis »

als van halen gaat tappen houdt hij zijn plectrum in zijn ringvinget. die krult hij erom heen. iig zo iets heb ik ooit eens gehoord...

Wat betreft technieken combineren slap en fingerstyle ik wel eens in het zelfde nummer. Ik kan me ook voorstellen dat mensen double thumping en slapping combineren.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Dennis schreef:als van halen gaat tappen houdt hij zijn plectrum in zijn ringvinget. die krult hij erom heen. iig zo iets heb ik ooit eens gehoord...
Ik tap ook wel eens voor de gein op mn gitaar, en tokkelen gaat me ook wat makkelijker af met mn vingers, dan douw ik mn plectrum tussen mn lippen. Ook simpel.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Dennis
Berichten: 901
Lid geworden op: 19 jul 2005, 20:58

Bericht door Dennis »

ja maar ik kan me voorstellen dat hem weer tussen je lippen uithalen stukken slomer gaat... dat was het hele punt toch?
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Zo verwoordde ik het, maar ik vergiste me in dit geval. In het specifieke nummer wat tot deze post heb geleid heb ik tijd zat om mijn plectrum uit mijn mond te pakken. Het komt nauw bij het overstappen naar fingerstyle. Dus is het idee van een standaard met plectrums in mijn geval wel interessant (en dan gewoon op de grond pleuren). Natuurlijk is het op zichzelf wel een interessante vraag hoe snel je je plectrum in je mond kunt stoppen zonder te stikken...
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Stop je een plectrum dat je al eens op de grond hebt laten vallen ook weer in je mond? :no:

(Ik hoef jullie niets uit te leggen over de hygiëne van de vloer op plaatsen waar bands optreden...)
We triple check evryhing.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

hygiene is zo 2002...
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Heb je toen nog gedousched?
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Als ik mn plectrum heb laten vallen pak ik gewoon een andere :mrgreen:
Maar ik doe gewoon mn lippen redelijk dicht en duw mn plectrum ertussen, klaar is kees.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Plaats reactie