Basgitaar lessen

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Plaats reactie
BlackAngelus
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2005, 15:32

Basgitaar lessen

Bericht door BlackAngelus »

Hallo, ik ben een beginnende bas gitaarist nou nog niet echt. want morgen komt me eerste bas gitaar binnen.

ik kan nog geen noten lezen... zou ik dat eerst moeten leren voordat ik basgitaar wil leren >???

en als ik begin met basgitaar hebbe jullie website's waar echt NOOB beginnende lessen staan

alvast bedankt
This
Berichten: 215
Lid geworden op: 23 apr 2004, 18:45

Bericht door This »

Neem les. Kun je doen wat je wil, met of zonder noten....ik zou ook gewoon een middagje vrij nemen en alle threads in het forum lezen...weet je meteen van toeten en blazen.
Gebruikersavatar
Bass men
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 jun 2005, 13:48

Bericht door Bass men »

ja inderdaad les nemen!

en noten lezen is mischien makkelijk maar ik kan het ook niet en ben nog geen complicaties tegen gekomen :lol: 8)

Robert
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Noten lezen is niet moeilijk, maar ik vind het altijd wel irritant als je bijvoorbeeld een hoge C (fretje 17 op de G snaar) moet pakken. Ik lees tablatuur dan sneller dan notenschrift.
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ik heb ook les en daardoor noten leren lezen. Ik lees noten makkelijker dan tabs. Wat de heer Squire zegt, daar hebben we een trucje voor uitgevonden, we schrijven de C een octaaf lager op, zetten er 8va boven en je speelt het een octaaf hoger :D
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Oh ik zit altijd moeilijk te doen met die hulplijntjes.. hhmzz.. toch maar weer eens wat noten bestuderen..
Laatst gewijzigd door Squire op 05 aug 2005, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Als je dat wil moet je het Tipboek Muziek Op Papier kopen. Kost een tientje bij de boek- of muziekhandel.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Plaats reactie