Slappen op de A string

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
WouterTron
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 sep 2009, 19:14

Bericht door WouterTron »

Iedere noot heeft een ander geluid en de zestienden zijn ook niet allemaal even lang. Slordig is het zeker, maar in deze context stoor ik me daar helemaal niet aan.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

precies, het gaat altijd om de context. Het moet in dit nummer juist een beetje rauw klinken.
Volgens mij zijn we aan muggeziften. Qua timing vind ik het niet onstrak. Ik hoor dit stuk vaak door leerlingen spelen en nooit klinkt het zo goed als bij Flea.
Niet dat ik een enorme Flea aanhanger ben of zo, maar ik mag zijn basspel erg graag horen en vind juist dat er altijd een lekker natuurlijke groove in zijn spel zit.
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Idd, niets dan respect voor Flea die zowat één van de enigse bassisten is die in hedendaagse pop-rock muziek nog steeds z'n eigen ding doet.
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
tuks6
Berichten: 505
Lid geworden op: 02 apr 2011, 20:42

Bericht door tuks6 »

basloze fret schreef:
tuks6 schreef:[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hnflIQcVcYU[/youtube]
Als dat niet slordig is weet ik het niet meer, hoor :P
ik snap niet goed wat je er precies slordig aan vindt?
Timing en sloppy, maar zoals ik al eerder zei; dat hoort bij Flea, dat is zijn stijl. Maar een nette bassist zou dit afraden.
basloze fret schreef:Hij slapt dus met dezelfde energie als dat hij vroeger met een plectrum op zijn bas een punk nummer ragde.
Flea heeft toch nooit met plectrum gespeeld? Laatst zag ik een video waarop hij zei :
Flea schreef: "Well, I don't have a plectrum, but what I DO have is a penny. I heard some guys out there used them, and well, they're good bassists..."
:lol:
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

tuks6 schreef: Timing en sloppy, maar zoals ik al eerder zei; dat hoort bij Flea, dat is zijn stijl. Maar een nette bassist zou dit afraden.
basloze fret schreef:Hij slapt dus met dezelfde energie als dat hij vroeger met een plectrum op zijn bas een punk nummer ragde.
Flea heeft toch nooit met plectrum gespeeld? Laatst zag ik een video waarop hij zei :
Flea schreef: "Well, I don't have a plectrum, but what I DO have is a penny. I heard some guys out there used them, and well, they're good bassists..."
:lol:
nou, die sloppy timing vind ik nogal meevallen, maar goed het heeft geen zin om daar over in discussie te gaan.

Flea heeft zeker met plectrum gespeeld. Voordat hij bij de Peppers kwam speelde hij in Punk bands en speelde hij ook met plectrum. Ook op het album By The Way speelt hij verschillende nummers met plectrum.
Gebruikersavatar
basgitaar282
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:08

Bericht door basgitaar282 »

dank je wel voor de reacties maar ik denk dat ik volgend jaar gwn les ga nemen...
Gebruikersavatar
tuks6
Berichten: 505
Lid geworden op: 02 apr 2011, 20:42

Bericht door tuks6 »

basgitaar282 schreef:dank je wel voor de reacties maar ik denk dat ik volgend jaar gwn les ga nemen...
Strak plan :jam: :jaaaaa:
Gebruikersavatar
basgitaar282
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:08

Bericht door basgitaar282 »

heeft iemand soms een goed slap boek???
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Tony Oppenheim - Slap It!
Gebruikersavatar
basgitaar282
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:08

Bericht door basgitaar282 »

bedankt

Weten jullie waar ik dit boek kan krijgen het is vrij oud niet?
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Het is inderdaad vrij oud, maar ik heb het twee jaar geleden nog eens voor iemand besteld en toen kon het eigenlijk overal nog wel krijgen. Ik denk dat de meeste zaken het wel bestellen kunnen en op internet zal het ook wel makkelijk te vinden zijn.
Gebruikersavatar
basgitaar282
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:08

Bericht door basgitaar282 »

Oke bedankt ga ik proberen bij keymusic ofzo als ik mijn versterker ophaal
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

deevit schreef:Tony Oppenheim - Slap It!
Die heb ik hier ook in de kast liggen. Inderdaad een goed boek!
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Gebruikersavatar
tuks6
Berichten: 505
Lid geworden op: 02 apr 2011, 20:42

Bericht door tuks6 »

basgitaar282 schreef:Oke bedankt ga ik proberen bij keymusic ofzo als ik mijn versterker ophaal
Boeken kun je overigens gerust bestellen hoor, mochten ze die niet bij Keymusic hebben.
Gebruikersavatar
basgitaar282
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:08

Bericht door basgitaar282 »

ke bedankt maar kzit nu al 3 weken te wachten op mijn versterker bij keymusic das toch wel vrij lang niet...
Plaats reactie