Parallel universe

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Post maar is een soundclipje gothax, hoe jij het ritme bijhoudt..
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

rael_kid schreef:Huh? Je houdt wel het ritme bij, maar je kunt het niet strak spelen. Betekent dat niet gewoon dat je het ritme niet bijhoudt? Of bedoel je iets anders?
ik kan het hele liedje op tempo spelen, maar ik kom niet goed in de maat (lijkt alsof flea net 0,002 sec. voor/achter ligt)

(o ik luisterde net nog eens zonder de bas in m'n handen..ik speelde te snel :P )

@Squire: ...zal daalijk wel eens wat opnemen, eerst wat eten :?
rael_kid
Berichten: 1731
Lid geworden op: 12 apr 2005, 17:32

Bericht door rael_kid »

Hmm... Da's apart.. Ik hou het denk ik twee rondjes vol (hoeveel is dat, 18 maten ofzo?)... Maar dat zijn gewoon 16 16den per maat.. Klopt precies...
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Te snel? het hele nummer lang fingerstyle?
Indrukwekkend voor een beginner :) Petje af :!:
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

ik heb de tab van ultimate-guitar.com en daar staat dit:

Code: Selecteer alles

Chorus: (x2)
G|---------------------------------|---------------------------------|---------------------------------|---------------------------------|
D|---------------------------------|---------------------------------|---------------------------------|---------------------------------|
A|-3-3-3-3-3-3-3-3-3-3-3-3---------|-----------------6-6-6-6-6-6-6-6-|---------------------------------|---------------------------------|
E|-------------------------3-3-3-3-|-4-4-4-4-4-4-4-4-----------------|-3-3-3-3-3-3-3-3-3-3-3-3-3-3-3-3-|-3-3-3-3-3-3-3-3-3-3-3-3-3-3-3-3-|
Maar volgens mij klopt dat helemaal niet dus ik speel alleen 33333|6666..
dat is het enigste wat ik niet goed doe aan het liedje :P
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

juh, net eens opgenomen..

wat er zoal niet klopt;
-timing niet echt lekker
-op bepaalde stukken wist ik ff niet wat ik moest spelen (zag de tab zo'n 20 minuten geleden voor het eerst)
-tja.. had geen zin om elke keer opnieuw te beginnen..

't is em wel volledig, maar kmoet m'n timing nog maar eens beter doen..
op het laatst had ik energie over dus had ik zin om wat harder te spelen :P

file is 4,05 mb

https://www.gothax.boomknuffelaar.nl/mp3/parallel.mp3

hmmz..straks maar eens RATM opnemen met m'n pedaaltje, kan ik weer meteen nieuwe samples posten :D net ff in 10 secondes Bombtrack geoefend haha..nja geoefend..
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 162
Lid geworden op: 23 feb 2005, 10:05

Bericht door Bart »

Je sample is heel erg onduidelijk.
Dat, of ik heb tijdelijk erg slechte boxen :wink:
"It's a long way to the top, if you wanna Rock 'n Roll"
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

pff volgende keer maar eens direct over line-in inspelen.. :?
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Hij speelt 1 maat C, dan Bb, dan een halve D en een halve Eb en vervolgens over naar de G die ie afmaakt met een hoge G, F, Eb, D en terug naar C. Tempo red ik wel, maar ligt aan de plectrum die ik gebruik. Heb een vrij dunne nodig (0.6 - 1mm).
Gebruikersavatar
Boldey
Berichten: 1118
Lid geworden op: 01 jun 2004, 03:23

Bericht door Boldey »

Je kan m ook op de Steve Digorgio manier spelen met 3 vingers :P

Concert- en bandfotografie

::::Soundgear SR3005:::::
::::Richwood Precision + SD SPB-1::::
:::Richwood Jazz + SDQP:::
::Westone Spectrum series II fretless::
:::::Traynor YBA200:::::
:::HH Electronic 215BL:::
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Toedeledokie met je 3 vingers :)

Hiero is hoe ik 'm even snel heb opgenomen op 140 BMP. https://www.savefile.com/files.php?fid=6351935

Beetje aan me timing werken nog. Dit soort shit moet je echt rete strak spelen, vind ik.
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

jah die timing van mij klopt ook voor geen meter :P
zullen we het maar aan flea overlaten? :P

@Unlord: damn wat een rotsnelheid is dat, zoiets doe je ook maar 3 keer per dag :P
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Aan Flea overlaten? Wat betreft dat nummer wel, maar zelf wil ik die shit ook graag blijven spelen hoor :) Ik begin meestal vrij koud. Ik heb wel een half uurtje inbastijd nodig om warm te worden. Dan gaat alles veel soepeler. Helaas heb ik die tijd vaak gewoon niet (werkende leven). Kom ik 's avonds thuis, moet ik alweer naar me nest voordat ik goed en wel ingebast ben.

Mooi woord trouwens, "ingebast". Ik ben ingebast, jij bent ingebast, wij zijn ingebast, wij waren ingebast, zij zouden ingebast zijn, zij zullen ingebast worden. Altijd hetzelfde, in welke vervoeging dan ook.
rael_kid
Berichten: 1731
Lid geworden op: 12 apr 2005, 17:32

Bericht door rael_kid »

Da's een beetje raar wat je daar schrijft.. Dat het altijd in dezelfde vorm is. Je gebruikt gewoon constant de voltooide tijd, die blijft hetzelfde. Ik bas in, hij bast in, wij zijn ingebast... :P ;) Maar dat geheel :offtopic:
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Unlord schreef:Mooi woord trouwens, "ingebast". Ik ben ingebast, jij bent ingebast, wij zijn ingebast, wij waren ingebast, zij zouden ingebast zijn, zij zullen ingebast worden. Altijd hetzelfde, in welke vervoeging dan ook.
Onzin.

Ik ben aan het inbassen is alweer een andere vervoeging. Je zou kunnen twisten over of het "ik bas me in" of "ik bas in" is, maar er zijn zeker andere vervoegingen.
Pas op, achter je!!
Plaats reactie