Baslijn België van Het Goede Doel

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
Linda5
Berichten: 3004
Lid geworden op: 17 mei 2008, 20:47

Baslijn België van Het Goede Doel

Bericht door Linda5 »

Ik moet in augustus op Popweekend Schagen spelen. Vandaag heb ik van de organisatie de nummers binnen gekregen. Het nummer België zit er ook tussen. Ik heb er even wat mee zitten worstelen en ben er helemaal uit.... Ik kán het nummer gewoonweg niet slappen op mijn 5-snaar. Zojuist de 4-snaar uit het stof getrokken en warempel, daar slap ik het nummer zo op weg.
Nu sta ik daar straks voor een paar duizend man. Zal ik dan maar even voor dat ene nummer van bas wisselen? Of zal ik net zolang doorgaan tot het op die 5 wel lukt, of zal ik dan maar de hele set op die 4-snaar spelen? Mmmm.....lastig!
https://www.lynnslineup.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/lynnslineup" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Wat gaat er mis op de vijfsnaar?
Gebruikersavatar
Linda5
Berichten: 3004
Lid geworden op: 17 mei 2008, 20:47

Bericht door Linda5 »

Ik heb er gewoon last van dat die snaren té dicht op elkaar zitten.
https://www.lynnslineup.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/lynnslineup" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Als ik van bas moest wisselen tijdens een optreden (sommige nummers speelde ik ooit fretless), dan probeerden we de set zo in elkaar te steken dat er een nummer eindigde met een hoop gitaargeweld- waarbij het niet zo opviel als de bas even niet meespeelde. Dan gauw de bas wisselen, stemmen, en huppakee, weer spelen. En daarna moest dan een nummer komen met een (lang genoeg) gitaar en/of drum-intro, dat ik weer de tijd had om gauw wederom van bas te wisselen.
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Linda5 schreef:Ik heb er gewoon last van dat die snaren té dicht op elkaar zitten.
Dan zou ik voor de baswissel gaan, want kennelijk speel je verder toch liever op je vijfsnaar. Maar het is wel iets om gewoon lekker op te gaan oefenen. Slappen kan namelijk prima op een vijfsnaar, maar ik kan me voorstellen dat het krap is, zeker als je viersnarig gewend bent. Het kan zelfs op een gitaar.. :wink:
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Het is pas in augustus, ik zou het op studeren gooien. Daar heb je in de toekomst ook meer aan.
Jack

Bericht door Jack »

Dat vind ik ook,,,,(en ik kan het helemaal niet.) maar dat argument snijd hout, je hebt er de tijd voor, en mocht het niets worden, dan heb je nog altijd de 4 snaar optie..
gasbitarist
amBASSador
Berichten: 10490
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:06

Bericht door gasbitarist »

Vrouwen? Geen baslijnen, maar waslijnen!



:mrgreen: :wink:
"Mensen die het wel moeilijk hebben verwerken best het venijn in hun eentje." - wombatboter
Gebruikersavatar
PegaBass
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 mei 2011, 20:50

Bericht door PegaBass »

gasbitarist schreef:Vrouwen? Geen baslijnen, maar waslijnen!
:clap:
IK was hier! (maar misschien ben ik er nog steeds wel)

Pegasus
Shanna Nico

Always look on the bright side of life!
WouterTron
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 sep 2009, 19:14

Bericht door WouterTron »

Er is ook geen wet die zegt dat je het moet slappen.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Nee, maar het is wel op z'n minst logisch om het te doen.
Jack

Bericht door Jack »

Ik heb het destijds ingestudeerd,,klonk nergens naar,,dus daarna ook nooit meer gedaan...

Jack en slap werkt niet.. :oops:
WouterTron
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 sep 2009, 19:14

Bericht door WouterTron »

deevit schreef:Nee, maar het is wel op z'n minst logisch om het te doen.
Ach, ik speel nog steeds live die slaplijn van Like The Way I Do, gewoon omdat ik het leuk vind om te slappen, maar eigenlijk klinkt het op de meeste podia veel beter als je gewoon met je vingers rockt.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Maar dat nummer leent zich er ook best voor om met je vingers te spelen. Bij België hoort toch echt wel die drukke slaplijn met al die octaafjes.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

WouterTron schreef:
deevit schreef:Nee, maar het is wel op z'n minst logisch om het te doen.
Ach, ik speel nog steeds live die slaplijn van Like The Way I Do, gewoon omdat ik het leuk vind om te slappen.
rot nummer om te slappen qwa timing. Zelfs met vinger blijft die lastig.
Plaats reactie