Opleiding

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
QuoVadis
Kwoo
Berichten: 3418
Lid geworden op: 30 dec 2004, 18:32

Bericht door QuoVadis »

sanderRD6 schreef:Ben nog vol op aan het leren, na 4 a 5 jaar les zit ik nu op de pop academy van Codarts in Rotterdam

Daar leer ik toch echt het meest;) maar thuis moet je alles doen!
Ha, eerstejaars? Ik zit nu in het 4e jaar op de Pop, misschien heb ik je wel eens gezien? Martine is de naam. Blond, bril...

Ik heb altijd les gehad van diverse privédocenten en inmiddels doe ik dus conservatorium. Toch zie ik mezelf niet als prof, want ik heb nog niet veel geld verdiend met spelen. Ik weet inmiddels wat ik leuk vind en dat zijn de bands waar ik nu in zit en waar niets mee te verdienen valt. Dan maar niet, het moet wel leuk blijven. Er zijn nog genoeg andere dingen die ik leuk vind om te doen, en waar voor mij wel wat mee te verdienen is (lesgeven, journalistiek). Dat houdt het ook een beetje divers, houd ik wel van.
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Over 2 weken speel ik 6 jaar bas. Ik heb me tot en met september 2011 alles zelf aangeleerd, door middel van tabs en Guitar Pro. Sinds september volg ik les bij de plaatselijke muziekwinkel hier in 'mn buurt. Halfuur per week (wat bar weinig is) maar de lessen zijn broodnodig :(
Gebruikersavatar
Jasprecision
MadeBelieve
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 mei 2010, 20:39

Bericht door Jasprecision »

Ik heb mezelf eigenlijk alles aangeleerd. Ben begonnen met meespelen met tabs en heb veel gekeken naar andere bassisten. Maar het grootste gedeelte heb ik geleerd van in een band spelen :)
Ik heb niet zoveel met muziek.
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Ik ben na een paar weken al aan 't kijken of ik in m'n weekplanning wat tijd zou kunnen maken voor lessen.. lijkt me ergens toch verstandig, zeker omdat ik ook theoretisch totaal niet onderlegd ben. Binnenkort maar wat rondmailen naar lesgevers in de regio :)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Op m'n 13e of 14e ofzo gitaarles gehad, 3 jaar lang 1x per week. Daarna tot na m'n 40e niets meer gedaan. Op m'n 44e een bas gekocht, jaartje zelf aanmodderen, en toen weer les genomen. 1x per 2 weken een uurtje werken aan techniek en theorie. Heb nu 2,5 jaar les en ik zou het niet willen missen. Heel leerzaam en ook heel leuk om nummers te ontleden en te begrijpen wat je eigenlijk speelt, en hoe het nummer in elkaar zit!
Plaats reactie