In mijn woorden... Door schade en schande wordt men wijzer, op menselijk vlak en in de muziek. De simpele toon die je neer zet om anderen lekker te laten spelen en te laten genieten van de muziek die je op dat moment beleefd. Door het inlevings vermogen wat je hebt mee gekregen als mens. Zo en nu ga ik de kat aaien want die zit om aandacht te vragen.
andre van ham schreef:Bloed, zweet en tranen, zo heb ik mijn niveau bereikt
Basles gehad toen naar het conservatorium en ik verdien nu alweer bijna 16 jaar de kost met spelen en les geven, het is voor mij dus m'n beroep geworden. Dat lukt lang niet iedereen die een conservatorium/popacademie of ROC-pop/rock opleiding heeft gevolgd.
Dat heeft overigens niets te maken met mijn niveau, ik ben maar een middelmatige bassist. Wat ik geleerd heb is dat alles om het bas spelen heen nog veel belangrijker is : aan afspraken houden, goed voorbereid op repetities komen, spulletjes goed voor elkaar, je houding t.o.v. je mede-musici etc. etc. Het komt er op neer dat je als beroepsmusicus gewoon een bedrijf bent en daar is je spelniveau slechts een onderdeel van.
Ben nog vol op aan het leren, na 4 a 5 jaar les zit ik nu op de pop academy van Codarts in Rotterdam
Daar leer ik toch echt het meest;) maar thuis moet je alles doen!
Squier SQ P
Boston P
Hondo P
Frusti P
Custom Jazz
Squier Classic Vibe 60's Jazz
EKO Cobra II
Ibanez gio FL
OLP MM3
Üral bass TE KOOP
Tc electronic RH750 + RS212 + RS410
andre van ham schreef:Dat heeft overigens niets te maken met mijn niveau, ik ben maar een middelmatige bassist. Wat ik geleerd heb is dat alles om het bas spelen heen nog veel belangrijker is : aan afspraken houden, goed voorbereid op repetities komen, spulletjes goed voor elkaar, je houding t.o.v. je mede-musici etc. etc. Het komt er op neer dat je als beroepsmusicus gewoon een bedrijf bent en daar is je spelniveau slechts een onderdeel van.
Nooit les gehad, bijna alles zelf uitgezocht, heel veel geluisterd en waar ik niet uitkwam had en heb ik nog steeds een goede maat die al heel wat jaartjes klassiek en electrisch gitaar achter de rug heeft en nu op het punt staat dat hij zijn leraar voorbij gegroeid is.
Ik ben zelf begonnen met die redelijk simpele nummers die iedereen wel kent, maar zo heb ik wel de basis onder de knie gekregen, en door moeilijkere stukken te gaan luisteren ben ik ook meer techniek gaan beheersen. Ik ben sinds heel kort bezig met een coverbandje waarbij alle andere muzikanten beter geschoold zijn, en ondanks dat ik geen noot kan lezen en geen zak van theorie weet merk ik tijdens het spelen dat ik technisch op een veel hoger niveau zit. Lang Leve Prog
"Warwick, Musicman, Marshall en Mesa Boogie misbruiker"
@pada, dat had ik ook. 2 maanden allemaal wat prutsen, en er vervolgens achter komen dat dat niet opschiet.
Gelukkig is er hier nog een bassist in een straal van 10 km
'78 MM Stingray Sunburst
'79 MM Stingray Sunburst
'79 MM Stingray Black
'79 MM Stingray Mocha
'79 MM Sabre Alpine white
'00 EBMM Stingray Black
'08 EBMM Stingray Sequoia Gold Limited Edition
'12 EBMM Stingray Classic Gilded White Limited Edition
Ik heb het eerste anderhalf jaar mezelf veel aangeleerd (en dat doe ik nog steeds). Heb nu ook al een aantal jaar erg goede les van Coen Pel. Mijn doel is om na m'n HAVO naar een conservatorium te gaan. En verder speel ik ook al zo'n best lang in een band, waar we nu ook bezig zijn met eigen nummers...
Bornlivedie schreef:En waarom is het " in ieder geval niet" veelzijdig? Leg dat nou eens aan mij uit...
Nou, ik kan me niet voorstellen dat één genre "het meest veelzijdig" zou zijn. Maar zeker bij prog rock e.d. kom je vooral heel veel ongebruikelijke maatsoorten tegen, maar niet veel anders, toch?
Wat Wouter zegt. Wat is er veelzijgig aan Prog? net zoveel als andere genres. De meeste Prog van tegenwoordig vind ik ook niet echt progressief meer te noemen. In de jaren '70 was dat wel het geval (Yes, Genesis, King Crimson etc.).
Toen ik begon eerst twee jaar lang een uurtje per week les gehad bij een muziekschool, en daarna zelf verder gegaan. De lessen gaven mij vooral een zet in de goede richting, daarnaast wordt je techniek gecorrigeerd als die niet goed is. Voor mij erg belangrijk dus.
BaCh BJB Jazz (relic)
BaCh '54 Precision
Harley Benton mv-4 PJ
Ashdown ABM C210-300
Roland Cube Bass 30