toonladders

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
tuks6
Berichten: 505
Lid geworden op: 02 apr 2011, 20:42

Bericht door tuks6 »

Volgens mij weet je nu zoal wat je nodig hebt om mee uit de voeten te kunnen.
Ook nog iets héél handigs:
Victor Wooten schreef: In most keys that we're in, let's say G minor, there's 12 total notes. How many of those notes are "correct" notes? 7, exactly. So there are 5 - so called - wrong notes. So even if I GUESS, I'm going to hit a right note more than half the time.
When I'm looking at the piano, where I have the white keys and the black keys.
If I'm in the key of C major, seven of those white keys are in that key. Only 5 are not.
But let's say what happens, if I happen to land on that wrong note, on that black key (and I have to be on a white key) , what's on either side of me? A white key!
ALL the time! There is no black key on the piano, that doesn't have a white key on either side!

What does that tell me?
That you are never more than a half step away, from a "right" note.
Gebruikersavatar
Basshoofd
Berichten: 253
Lid geworden op: 16 nov 2009, 13:49

Bericht door Basshoofd »

Zoals vermeld, bezoek een bron zoals studybass.com en ga aan de slag. Over een jaar ben je die site door, als je dan vragen hebt horen we het wel! (Tussendoor natuurlijk ook, maar maak het jezelf niet te makkelijk door te vragen voordat je dingen zelf uitzoekt)
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

dr. Bassvibes schreef:Je hebt maar een paar lesjes nodig om de basis onder de knie te krijgen, vanuit daar kan je prima zelf verder studeren. :)
Zo zou ik het niet willen zeggen. Als je echt profijt wil hebben van je lessen moet je langer bij een docent blijven, zeker twee jaar. Anders kun je inderdaad net zo goed op internet blijven klungelen zoals Deevit zo mooi zei.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Als het puur om theorie gaat heb je aan een aantal lessen al redelijk wat denk ik, maar het is inderdaad natuurlijk het beste om gewoon voor langere tijd les te volgen.
Gebruikersavatar
tuks6
Berichten: 505
Lid geworden op: 02 apr 2011, 20:42

Bericht door tuks6 »

dr. Bassvibes schreef:Als het puur om theorie gaat heb je aan een aantal lessen al redelijk wat denk ik, maar het is inderdaad natuurlijk het beste om gewoon voor langere tijd les te volgen.
Zolang je bas speelt, er valt altijd wat te leren. Tenzij je het niveau van je leraar topt, natuurlijk.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Ik denk dat je aan een paar lessen genoeg hebt om het principe van theorie te begrijpen, en van daaruit kan je zelf een heel eind komen.

Als het op techniek e.d. aankomt is het wel fijn een leraar te hebben.
Plaats reactie