Kijk, en daarom zou ik toch overwegen om je gewoon met de 'gangbare' manier bezig te gaan. Op het moment dat je een Majeur toonladder beheerst kun je die in elke toonsoort gebruiken, overal op de hals. Ga daar mee aan het oefenen en je kunt hem zelfs over de hele hals spelen, en dat is helemaal niet zo moeilijk als het in het begin lijkt. Mineur en dominant net zo. Dan heb je een enorm groot basis gedeelte al te pakken.Toefes schreef:Ik wil het in het begin erbij laten en op een gegeven moment zit het wel erin
Ik ben vrij snel met het opslaan van dingen in m'n kop zoals spiekbriefjes Droge theorie gaat er wat moeilijker in.
Als je vervolgens weet dat de terts (de 3e), kwint (de 5e) en het septiem (de 7e) in zowel majeur, mineur als dominant eigenlijk altijd sterke en dus ook mooie noten zijn om te spelen ben je alweer een heel eind verder. Dan hoef je je met notatie eigenlijk helemaal nog niet bezig te houden maar kun je toch vlot ergens op meespelen en zelfs wat improviseren. En dan moet je weten dat theorie een van mijn zwakke punten is, en zelfs ik kan het! Ik zou er je ook met alle plezier mee willen helpen, en ik ben vast niet de enige.
In de tweede post heb je 12 schema's uitgeschreven. Ik begrijp dat dat op het eerste gezicht de makkelijkste manier is voor je, maar wat zou nu makkelijker zijn, 12 schema's domweg instampen of 3 laddertjes leren waar je dus al meer mee bereiken kunt?
We bedoelen het allemaal goed he.
Het is echt materie waarbij het kwartje even vallen moet, ik heb er ook enorm veel moeite mee gehad in het begin (en heb dat eigenlijk nog steeds wel).