wat speel je als men vraagt: laat eens wat leuks horen!

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3391
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

Dat klopt inderdaad ook weer :)
Moet je wel maar 4 snaren hebben!
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

WouterTron schreef:
Hvitekrist schreef:Is het niet zo dat een mineur 11 ook een 9 erbij heeft?
Dus dat het dan een mineur 7 add 11 is?
Eigenlijk wel natuurlijk, maar op een bas kun je maar 4 tonen tegelijk spelen dus een mineur 11 zou ik zelf waarschijnlijk zonder 9 voicen...
theorie die doordraaft :D
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

De intro van money van pink floyd, bro hymn tribute, seven nation army, another one bites the dust... allemaal een beetje naargelang wie het vraagt. :)
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

echt helemaal niemand hier die gewoon een lekkere eigen groove neerzet?!? :facepalm:
en dit is een bassisten forum?!

sowieso sla je naar mijn mening de plank mis als je echt anderen wilt imponeren door (meestal veels te) moeilijke shizzle te spelen maar ik ben zelf altijd het meest onder de indruk van die gasten die elke willekeurige groove of melodie of zelfs gewoon een enkele noot perfect kunnen laten klinken...met de nadruk op klinken.

er zijn er maar weinigen die dit kunnen. :wink:
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Rinie schreef:waarmee probeer je indruk te maken?
Nergens mee, da's net zoiets als het hebben van ambitie, voor losers...
WouterTron
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 sep 2009, 19:14

Bericht door WouterTron »

Stinky schreef:echt helemaal niemand hier die gewoon een lekkere eigen groove neerzet?!? :facepalm:
en dit is een bassisten forum?!
De snelste weg naar het kutje is toch via covers!
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Als je het daarvoor doet had je zanger moeten worden.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15129
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Nee hoor: in de top tien van mannen-die-het-meeste-vrouwen-in-hun-bed-hebben-gehad staan drie bassisten : Bill Wyman, Gene Simmons en Lemmy :mrgreen:
(alledrie meer dan 1000 :shock: )
WouterTron
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 sep 2009, 19:14

Bericht door WouterTron »

padawatje schreef:Nee hoor: in de top tien van mannen-die-het-meeste-vrouwen-in-hun-bed-hebben-gehad staan drie bassisten : Bill Wyman, Gene Simmons en Lemmy :mrgreen:
(alledrie meer dan 1000 :shock: )
Daar ga ik toch even het cliché aanhalen van kwaliteit boven kwantiteit... Ik moet er niet aan denken wat voor vrouwen er geïnteresseerd zijn in een figuur als Lemmy.
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

+1 maar dat geldt zeker ook voor de andere 2 heren... :facepalm:
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Stinky schreef:ik ben zelf altijd het meest onder de indruk van die gasten die elke willekeurige groove of melodie of zelfs gewoon een enkele noot perfect kunnen laten klinken...met de nadruk op klinken.

er zijn er maar weinigen die dit kunnen. :wink:
Maar de mensen die vragen: "Hey! Speel eens een stukkie!!" zullen dat kennis-oor denk ik niet hebben hoor......
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

rich13 schreef: Maar de mensen die vragen: "Hey! Speel eens een stukkie!!" zullen dat kennis-oor denk ik niet hebben hoor......
dan speel je toch gewoon je eigen ding en zeg je daarna dat het iets van Iron Maiden is? :mrgreen:
sowieso: "normale stervelingen" kun je niet imponeren met baswerk..c'est pas possible.
en als ze al onder de indruk zijn, dan hebben ze wss al een latent verlangen om zelf ook bassist of drummer te worden....en die tellen niet.

WouterTron schreef: Daar ga ik toch even het cliché aanhalen van kwaliteit boven kwantiteit... Ik moet er niet aan denken wat voor vrouwen er geïnteresseerd zijn in een figuur als Lemmy.
heb redelijk veel contact gehad met Lemmy en Motorhead de afgelopen jaren en het is iedere keer weer verbazingwekkend hoeveel mooie vrouwen bij de bus staan...behalve als ze in Kerkrade spelen....ofcourse.
mijn eigen ervaring is dat de drummers zonder meer de meeste k*tjes krijgen. :wink:
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

WouterTron schreef:Ik moet er niet aan denken wat voor vrouwen er geïnteresseerd zijn in een figuur als Lemmy.
Ondanks wat Stinky zegt. Denk ik toch aan zoiets.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

sjezus! mn broodje van net komt weer terug... :kots:
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Stinky schreef::
sowieso: "normale stervelingen" kun je niet imponeren met baswerk..c'est pas possible.
en als ze al onder de indruk zijn, dan hebben ze wss al een latent verlangen om zelf ook bassist of drummer te worden....en die tellen niet.
Ga een beetje lopen slappen en tappen en kijk erbij alsof je moet poepen en je bent de beste bassist ter wereld voor ze. Normale stervelingen imponeren is juist het makkelijkste dat er is.
Plaats reactie