wat speel je als men vraagt: laat eens wat leuks horen!

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

Gewoon rustig je bas pakken, aansluiten.
En dan slappen als een malle. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Ik kan niet slappen, dus dat doe ik niet want dat toont en klinkt dan erg belachelijk bij mij.
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14250
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

dr. Bassvibes schreef:Ik krijg die vraag eigenlijk nooit... :lol:
Mij vragen ze juist altijd of ik es effe wil ophouden met die klereherrie :lol:
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
-juliet-
djoe-lie-yet
Berichten: 2764
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:34

Bericht door -juliet- »

Ik speel altijd maar gewoon Vader Jacob en begin dan te lachen... Rotvraag :P

Als je dus zondag iemand vader Jacob hoort spelen...
Hoewel mijn hart ligt bij de contrabas, was ik daar zonder basgitaar nooit aan begonnen...
Gebruikersavatar
Siepel
Berichten: 1028
Lid geworden op: 06 jan 2010, 10:57

Bericht door Siepel »

Ik speel meestal ook zoiets flauws :mrgreen: laatst nog met veel overdrive "Bob de Bouwer" gespeeld :dance:
Gebruikersavatar
QuoVadis
Kwoo
Berichten: 3418
Lid geworden op: 30 dec 2004, 18:32

Bericht door QuoVadis »

Ik speel altijd een hele tijd achtsten op D, en dan zeg ik dat het 'Saturday Night' is. Horen ze dat dan niet?!

Vaak krijg ik de vraag 'speel eens metal?' ( :facepalm: ) en dan speel ik een riff uit een nummer van mijn band, 'MG42'. Dat is een van de meest melodieuze stukken die we hebben. Verder speel ik altijd maar wat, over de hele hals zodat het er moeilijk uitziet. Of ik ga een beetje slappen, wat ik niet goed kan maar wat er vaak ook al wel indrukwekkend uit ziet voor leken. Herkenbare shit is ook altijd goed, 'Another One Bites The Dust' enzo. :mrgreen:
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

QuoVadis schreef:Ik speel altijd een hele tijd achtsten op D, en dan zeg ik dat het 'Saturday Night' is. Horen ze dat dan niet?!

Vaak krijg ik de vraag 'speel eens metal?' ( :facepalm: ) en dan speel ik een riff uit een nummer van mijn band, 'MG42'. Dat is een van de meest melodieuze stukken die we hebben. Verder speel ik altijd maar wat, over de hele hals zodat het er moeilijk uitziet. Of ik ga een beetje slappen, wat ik niet goed kan maar wat er vaak ook al wel indrukwekkend uit ziet voor leken. Herkenbare shit is ook altijd goed, 'Another One Bites The Dust' enzo. :mrgreen:
speel eens metal ? dan is deze leuk
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5TC1QB1Rhe4[/youtube]
wel in G
maar het zijn maar een 4 tal noten :D
ik blijf het geniaal vinden om iemand ff weg te blazen ( een drummert erbij is wel leuk :p )
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

:rofl:
Sorry, ik schiet altijd in de lach als ik zoiets hoor. :oops: Die muziek bedoel ik dan, hoewel je opmerking dat het maar vier noten in G betreft ook best leuk is.

Ik heb dat trouwens ook met draaiorgelmuziek, dan ga ik giechelen als een tienermeisje, ik kan het niet laten. Als ik zo'n draaiorgel zie staan in de stad dan loop ik gauw om.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

Didi schreef::rofl:
Sorry, ik schiet altijd in de lach als ik zoiets hoor. :oops: Die muziek bedoel ik dan, hoewel je opmerking dat het maar vier noten in G betreft ook best leuk is.
imo is zo'n muziek ook om te lachen :D
dus geen probleem hoor :D
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Haico

Bericht door Haico »

Didi schreef::rofl:
Sorry, ik schiet altijd in de lach als ik zoiets hoor. :oops: Die muziek bedoel ik dan,
Vanaf 1:02 schiet ik ook in de lach. Het is te gek toch! :D :D
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Hahaha , ja supergrappig. :lol:
Zeker als je tante vraagt : Laat es wat leuks horen ?
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Bericht door Michiellll »

Spelen vanuit pentatonische toonladders, komt altijd wel iets geinigs tevoorschijn.
Om het een of ander kan ik als ik geen goed humeur heb niet uit mezelf een leuk ritme pakken :wall:
jodyberna1
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jan 2012, 16:09

Bericht door jodyberna1 »

een mario brothers tune doet het bij mij altijd goed :dance:
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

Bij mij niet. Krijg het dan niet meer uit mijn kop. :facepalm:
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=h_L4Rixya64&ob=av2e[/youtube]

Deze dus ! Hun beste lied tot nu toe, vind ik persoonlijk. Heerlijk om te spelen en deze ging heel snel in m'n hoofd ! :mrgreen:
Plaats reactie