Blaren

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

die 15" is nochtans heel erg handig om m'n 4*10" op oorhoogte te zetten :D thaha
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

^ ja. En dan gewoon niet aansluiten! Serieus, toen ik nog zo'n wasmachine onder mijn 410 had sloot ik die op een gegeven moment zelden tot nooit meer aan. Maar zonder gekheid, het is een bekend fenomeen dat je harder gaat aanslaan naarmate je jezelf niet goed kan horen. Niet doen, of je zet je amp harder en zorgt dat je je eigen amp goed kan horen (speaker omhoog) of de rest van de band moet zachter. Helaas hebben veel gitaristen de neiging om tijdens een optreden de boel steeds verder open te schroeven, gitarist 2 gaat daarin mee (hij hoort zichzelf anders niet goed), drummer gaat harder meppen en tot slot vraagt een zanger meer monitor en als bassist hoor je behalve één brei van herrie geen bas meer.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Helemaal mee eens dat je zacht moet aanslaan. Dus : je medebandleden moeten zachter gaan/je versterker moet iets harder. Blaren spelen is totaal onnodig. Als je zachter aanslaat heb je bovendien veel meer controle over je spel/dynamiek.
Vroeger had ik het ook, soms al na een kwartier repeteren met de band. Toen heb ik voor eens en voor altijd paal en perk gesteld aan blaren.
Gebruikersavatar
Dazler
Berichten: 1747
Lid geworden op: 01 apr 2007, 23:59

Bericht door Dazler »

Ik heb nog nooit een blaar gehad van basspelen, vraag me niet hoe maar ik heb er gewoon geen last van.
dejohan schreef:Dazler, de MacGyver van het BGF!
Ibanez SR-505
Eastwood Hi-Flyer
Cort GB-25 (ontfret)
Ashdown C410T-300

Das persönliche drätchen
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7635
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Ik heb er ook nog nooit last van gehad, maar ik sla èn zachtjes aan, en ik speel niet zoveel...
Ik zit meer hier te beppen... :facepalm:
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

:facepalm: Bassen jij! Ik zit bijna altijd bassend achter de laptop.
Plaats reactie