Bladmuziek van bekende en/of leuke nummers?

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Plaats reactie
lennaerttol
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2011, 08:30

Bladmuziek van bekende en/of leuke nummers?

Bericht door lennaerttol »

Ik speel nu sinds 3 maanden bas, maar ik heb nog geen flauw idee waar welke tonen zitten op het fretboard. Ik kan bladmuziek lezen in de F-sleutel omdat ik al 7,5 jaar piano speel, dus ik ben op zoek naar websites of goede boeken waar leuke bladmuziek op/in staat. Suggesties?
WouterTron
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 sep 2009, 19:14

Bericht door WouterTron »

Gebruikersavatar
Waterman
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 okt 2007, 11:07

Bericht door Waterman »

Ook bijzonder geschikt voor iemand die pas drie maanden bas speelt :roll:

Ga eens op zoek naar de Bass Tab White Pages, daar vindt je heel veel nummers in heel uiteenlopende stijlen in.

Of beter nog, begin met wat les te volgen, dan weet je al tenminste waar welke noot ligt. Hoewel je dat ook wel zelf kan uitzoeken als je al zo lang piano speelt :wink:
Gebruikersavatar
Dominee
Berichten: 2543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:16

Bericht door Dominee »

studybass.com
herintreder,55 jaar
Classic-Rock band met gelijkgestemde oudere jongeren.
Fender Precision-bass '79, Squier JV Precision, Peterbuilt CS-P, Epiphone Thunderbird Classic
Darkglass Microtubes 900 Amp, TecAmp 210 600W
WouterTron
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 sep 2009, 19:14

Bericht door WouterTron »

Waterman schreef:Ook bijzonder geschikt voor iemand die pas drie maanden bas speelt :roll:
Wat is dat nu voor onzin? Jamerson's lijnen gaan van zeer eenvoudig tot zeer uitdagend. Als hij al goed in bassleutel kan lezen moet hij met zo'n boek rasse schreden kunnen maken.
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1925
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

SITSOM en Bass Tab White pages zijn al zeer goede suggesties.