Metal, maar dan fingerstyle.

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
trikke11
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2015, 15:09

Bericht door trikke11 »

Nooit met plectrum gespeeld. Ik haalde nooit de snelheid die met mijn vingers als vanzelf kwam. Soit. Is persoonlijk.
Ik speelde vroeger in een punkrockband en we speelden al wel eens sets van drie uur. En vaak zat ik op bloot vlees tegen het einde. Niet zo leuk als je de dag nadien weer op moet. Dan maar plakband erover. Lo and behold: het veranderde mijn klank aangenaam. En mijn vingers bleven gespaard. Which was nice.
Plakband over je vingers, dus.
Kan je nog experimenteren met soorten plakband ook...
Laatst gewijzigd door trikke11 op 02 jun 2015, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sanbass87
Berichten: 226
Lid geworden op: 25 okt 2009, 15:51

Bericht door Sanbass87 »

mijn andleden vinden het ook beter klinken dat met plectrum..zegt misschien meer over mijn plectrum skills :P
En idd wel een idee plakband
Spector Performer 5
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

We hebben denk ik allemaal wel eens met een stuk leukoplast om een zere vinger gespeeld.
Zijn er meer die iets preventief erop doen?
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Toch is bloedspetters op je olympic white jazzbas best een bruut gezicht hoor. Je moet wat overhebben voor de show eh?
Maargoed dat was vroegah... Tegenwoordig kan ik makkelijk overschakelen op plectrum wanneer dat nodig is. Bovendien zit er een goeie 2mm eelt op de vingertoppen van mijn rechterhand. Is wel oppassen wanneer ik de vrouw bespeel ipv mijn bas. :mrgreen:
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Hagen schreef:We hebben denk ik allemaal wel eens met een stuk leukoplast om een zere vinger gespeeld.
Zijn er meer die iets preventief erop doen?
Versterker harder zetten. :wink:
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Zo simpel, en zo effectief! Het scheelt echt enorm.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Bericht door klaasvaak »

Ik gebruik bij sneeen en blaren secondelijm.
Het werkt als de beste voor mij. Het geeft een laagje over je wond, met als gevolg meer aanslaggevoel dan met leukoplast of tape.
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Ik ben echt een beginner, dat blijkt..
Maar niet met mijn vrouw
Gebruikersavatar
Sanbass87
Berichten: 226
Lid geworden op: 25 okt 2009, 15:51

Bericht door Sanbass87 »

Hagen schreef:Ik ben echt een beginner, dat blijkt..
Maar niet met mijn vrouw
Mijn vingertoppen zijn nog niet zo gehard als die van Dimarco. Ik heb ook nog wel eens een blaar hoor ;)
Spector Performer 5
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Mijne vingertoppen zijn wel plat en gaar na een repetitieavond. Ook de knijp in mijn ringvinger en pink is nog niet wat het moet zijn? We spelen dan zo 2eneenhalfuur. Dat was ik niet meer gewend.
Gebruikersavatar
Sanbass87
Berichten: 226
Lid geworden op: 25 okt 2009, 15:51

Bericht door Sanbass87 »

Speel je ook met je ringvinger en pink dan? of is het meer kramp wat je hebt?
Heb ik in het begoin ook gehad hoor. Maar was bij mijn wel redelijk snel over. Moet ik ook bij vermelden dat ik aan beide handen ben geopereerd. Dat kan er misschien mee te maken hebben.
Wij spelen zo'n 4-4.5 uur
Spector Performer 5
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Ik heb best grote handen maar matige spreiding. Daarom kost t me veel kracht om de laatste 2 vingers goed te gebruiken. Soms heb ik een ongewenste bending. :facepalm:
Gebruikersavatar
Sanbass87
Berichten: 226
Lid geworden op: 25 okt 2009, 15:51

Bericht door Sanbass87 »

Het is misschien slecht en vele verdoemen mij er misschien op maar mijn pink klapt iedere keer dubbel of schiet van mijn neck af en that frigging hurts. Dus ik leer mezelf aan snel te schuiven met me hand over mijn hals. Af en toe lastig zeker toen ik nog in het bluesrock bandje zat maar met metal lukt het me wel goed.

Probeer het nog wel overigens maar die bloody pink wil gewoon niet :/
Spector Performer 5
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:
Gebruikersavatar
Sanbass87
Berichten: 226
Lid geworden op: 25 okt 2009, 15:51

Bericht door Sanbass87 »

Overigens is een 7 band equalizer ook het proberen waard. Misschien al eerder genoemd maar heb er onlangs zelf een goedkope gekocht en dat werkt ook als een trein. Wel een uurke bezig geweest het e.e.a. in te stellen maar de gasten waren aangenaam verrast met het geluid tijdens de repetitie
Spector Performer 5
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:
Plaats reactie