Les in Gary Willis techniek

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Kan ik me voorstellen, die GW techniek is zo'n eigen techniek dat hij maar weggelegd is voor zeer weinig bassisten. Met name voor GW zelf werkt hij.
Er zijn trouwens zoveel verschillende rechterhand technieken als bassisten zeggen ze weleens. En daar zit wel een kern van waarheid in. Hetzelfde geld overigens ook voor contrabassisten. Probeer overal wat van mee te pikken en doe vooral wat bij je smaak en fysiek past. Maar zo te lezen ben je al aardig op de goede weg bezig. Succes!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Niet om als excuus te gebruiken maar soms is het niet slecht om eens te "falen".. ik heb al een paar dingen ontdekt die van mezelf zijn terwijl ik op zoek was naar iets van iemand anders.
Bezig zijn met muziek is sowieso leuk en de zoektocht blijft boeiend...
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
hazb74
Berichten: 138
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:25

Bericht door hazb74 »

Dus gewoon plezier hebben in wat je doet, constant blijven kijken naar nieuwe technieken en eigenmaken wat voor jou werkt.

Zo probeer ik de laatste tijd - wanneer relevant - maar 1 vinger te gebruiken voor een nog consistentere aanslag, a la James Jamerson en (dare I say it) Tim C. Ongehoorzaam zijn aan de norm (in dit geval, always alternate fingers when playing an ascending scale) is soms ook goed.
Gear? Maakt niet echt uit, want een goede toon komt toch uit je vingers.....
Plaats reactie