Baslessen Online Muziekschool

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Plaats reactie
Jeroen_OMS
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2012, 18:28

Baslessen Online Muziekschool

Bericht door Jeroen_OMS »

Hallo bassisten,

Mijn naam is Jeroen Bouman en ik ben mede-oprichter van de Online Muziekschool. We zijn op dit moment bezig met het ontwikkelen van basgitaarlessen voor beginners. Om de lessen zo goed en leuk mogelijk te maken willen we graag input van de experts, jullie dus.

We hebben zes vragen waar we graag antwoord op krijgen van jullie. Je kunt ze hier vinden https://docs.google.com/spreadsheet/vie ... R3FwTkE6MQ

We zijn heel benieuwd naar jullie input en we nemen dat mee bij de ontwikkeling van de methode. Voor iedereen die de vragen beantwoord alvast bedankt!

Online Muziekschool
Sinds 2009 bieden we online muzieklessen aan via ons eigen elearning systeem. Uniek bij ons is dat je om de drie lessen meespeelt met een stukje muziek voor de webcam. Als je tevreden bent stuur je het op naar je docent en die stuurt dan een persoonlijk filmpje terug met feedback en tips. Dit verloopt automatisch via ons systeem. We werken met docenten uit de praktijk die veel op het podium staan. Bij ons staat plezier centraal, want als iets leuk is leer je makkelijker.
Meer info over de Online Muziekschool vind je hier: https://www.onlinemuziekschool.nl
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ter voorkoming van verwarring: plaatsing is vooraf afgestemd met Niels en dus volledig legitiem :wink: - Hans58
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Jack

Bericht door Jack »

Gaaf initiatief, ik zal geen input geven, daar ik nooit wat geleerd heb :facepalm: en dus meteen tot de doelgroep behoor.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

hmmm, een online muziekschool, ik weet het niet. Is dat geen broodroof voor 'echte' muziekscholen en docenten? Ik zou zeggen dat echt '1 op 1 real time persoonlijk' contact toch beter is dan al die Skype lessen en dit soort webcam initiatieven. Ik ben er zeer sceptisch over.
Verder vind ik het raar dat dit wel mag en andere advertenties niet. Laten we wel zijn, het is gewoon een commerciële advertentie verpakt als oproep.
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22908
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Dan vul je dat toch lekker in in de vragenlijst.... :facepalm:
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Jeroen_OMS
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2012, 18:28

Bericht door Jeroen_OMS »

Heel erg bedankt voor de reacties die we nu al hebben ontvangen! Ook goed om te merken dat er enthousiasme is voor onze aanpak.

Voorlopig zijn alle reacties nog welkom, dus al heb je maar om 1 vraag een antwoord, dan is het ook goed en nemen we het ook mee.

@basloze fret Ik begrijp je reactie helemaal. Wij streven er naar om voor de mensen die vanuit huis willen leren spelen een hoogwaardig alternatief bieden met persoonlijk contact met een docent. Dat contact vinden wij namelijk ook heel belangrijk. Onze ervaring is dat de feedback via webcamfilmpjes erg goed werkt.

Daarnaast willen we absoluut geen vervanging zijn van de gewone muziekschool en de 1 op 1 les. Misschien leuk om te weten, inmiddels werken we al met 10 muziekscholen in Nederland samen en dat worden er snel meer. De muziekscholen maken gebruik van het systeem en de lessen en organiseren daarbij contactmomenten op de muziekschool om direct contact te hebben met je docent, andere cursisten te ontmoeten en samen te spelen. Zo kun je dus thuis studeren wanneer je tijd hebt en af en toe naar de muziekschool gaan. In onze ogen het beste van twee werelden.

Tot slot jammer dat het een verkapte advertentie lijkt, dat is mijn bedoeling absoluut niet. Het is echt bedoelt om enthousiaste bassisten mee te laten denken bij de ontwikkeling van de nieuwe lessen.

Groet,

Jeroen
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Heb het formulier ingevuld.
Succes
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Jeroen_OMS
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2012, 18:28

Bericht door Jeroen_OMS »

Hallo Bassisten,

Ik wil iedereen bedanken die de vragen heeft beantwoord! Jullie input is erg nuttig voor ons. We verwachten in de loop van de zomer live te gaan. Ik zal jullie af en toe op de hoogte houden.

Heb je het nog niet ingevuld en wil je dat nog doen? Tot eind mei is alle input nog welkom!

Groet,

Jeroen
Jeroen_OMS
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2012, 18:28

Bericht door Jeroen_OMS »

Hallo,

Hier even een update. We hebben afgelopen maanden hard gewerkt aan de basgitaarlessen. De verwachting is dat we in begin november live gaan.
Jullie input was erg nuttig en hebben we meegenomen in de ontwikkeling van de lessen. We leerden dat er toch wel aardig wat behoefte is om theorie te verwerken in de lessen, zoals toonladders, vingerzetting, akkoordenleer. Dit om begrip te krijgen voor de tonen die je kunt gebruiken als je met muziek meespeelt. Hieronder een kort overzicht je van de inhoud.

Al onze lessen zijn opgedeeld in blokken, dat zijn drie lessen afgesloten met een inleveropdracht. De eerste drie blokken die beschibaar worden zijn:

1 De Basis:
Hierin wordt de basis uitgelegd met allerlei zaken zoals; hoe sluit je de bas aan, hoe houd je hem vast, hoe speel je er op, vingerzetting, nootnamen. Ieder les worden de theorie en oefeningen aan een oefentune gekoppeld.

2 Begeleiden
Dit blok gaat over de rol van de bassist in een band. Akkoordenschema's worden behandelt, majeur en mineur toonladders en blues begeleiding.

3 Sounds
Dit blok gaat over hoe je verschillende sounds uit je basgitaar krijg. De knorrende Jacco Pastorius sound, de Motwon sound en de hamer-on pull-off techniek komen voorbij.

Hieronder alvast een een screenshot uit de eerste les.

Begin november kom ik weer met een update.
Bijlagen
basgitaarles-onlinemuziekschool.jpg
basgitaarles-onlinemuziekschool.jpg (33.17 KiB) 2217 keer bekeken
Jeroen_OMS
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2012, 18:28

Bericht door Jeroen_OMS »

De lessen zijn af en zijn te volgen via onze website. We zijn er heel blij mee.
Voor degene die dat leuk vinden, een gratis proefles kun je via onderstaande link volgen. Je krijgt dan een idee van de lessen. Je hoeft daarvoor geen account aan te maken en die les is gratis.
https://www.onlinemuziekschool.nl/muziek ... arles.html

Nogmaals bedankt voor jullie input!

Groet,

Jeroen
Plaats reactie