Wie kan me helpen aan de (tekst +) akkoorden van...

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Wie kan me helpen aan de (tekst +) akkoorden van...

Bericht door MacDaion »

Bij ons in de Jordaan
en
Geef mij maar Amsterdam

Ja, ja, lachen jullie er maar mee. Nu heb ik alleen een ingewikkelde pianopartituur in fa groot (Jordaan) en sol klein (Amsterdam), niet het origineel maar getransponeerd om het de koorknapen en -meiden makkelijk te maken. Zelfs de (best wel ervaren jazz)pianist met wie ik meespeel, heeft het er moeilijk mee.

Van een leuk nummer wil ik best wel de partituur uitvlooien voor een baspartij, of die zelf uitvogelen op het gehoor en dan transponeren. Dat ben ik aan het doen met de walking bass in het midden van 'An Englishman in New York', met 'Goodnight Saigon' en met 'California Dreaming' - ook allemaal in een ongebruikelijke toonsoort voor het koor. Maar voor 'Geef mij maar ons Amsterdam de Jordaan in' zinkt de moed me in de schoenen.

En Google blijkt in dezen een keertje m'n vriend niet te zijn...
--
Maurice Vandebroek
Jack

Bericht door Jack »

MacDaion schreef: Maar voor 'Geef mij maar ons Amsterdam de Jordaan in' zinkt de moed me in de schoenen.

En Google blijkt in dezen een keertje m'n vriend niet te zijn...
Voor beide opmerkingen geld dat ik het niet raar vind, en ik denk dat er velen met ons zijn.. :jaaaaa:
WouterTron
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 sep 2009, 19:14

Bericht door WouterTron »

Zonder zelfs de liedjes erbij gezocht te hebben gok ik dat ze, gedacht vanuit C, ongeveer zo gaan:

|C|C|C|G|
|G|G|G|C|
|C|C7|F|Fm|
C|G|C|G C|

Wellicht een maatje hier of daar wat verschoven maar ver zal 't er niet naast zitten. Overigens heb je hiermee ook meteen de Vogeltjesdans, Daar In Dat Klein Café, Als De Zonnebloem In Bloei Staat, etc. in je repertoire...
Jack

Bericht door Jack »

En nog heel veel meer,,,kun je zo mee op elke bejaardensoos mee gaan staan.. :facepalm:
Plaats reactie