Basnoten

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15074
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Bij mij heeft de theorie enorm geholpen bij het begrijpen van muziek. Het maakt ook je muzikaal gehoor beter, vind ik, omdat je gerichter kan gaan luisteren.
Een beetje kennis van theorie maakt het ook veel gemakkelijker om met andere muzikanten in een band te communiceren.
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Sanbass87 schreef:maar wil zeker wel zoveel mogelijk te weten te komen over deze prachtige taal!
Dat op zich zou al genoeg reden zijn. Maar wat hierboven al gezet werd: het helpt ook heel erg met je muzikale gehoor en/of de ontwikkeling daar van. Ik speel nu een jaar bas en ben gelijk gaan lessen - voornamelijk theorie en oefeningen die daar bij horen. Een collega van me is een half jaar eerder gaan spelen, volgt ook een jaar les en speelt eigenlijk alleen maar nummers - hij krijgt van z'n leraar tabs. Als je mij vraagt wat beter is, dan kies ik voor de methode van mijn leraar. Nummers op- en uitzoeken kan ik zelf, zeker tabs... internet staat er vol mee. En voor theorie heb ik wel vragen, en zo nu en dan een zetje/motivatie nodig.
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
Sanbass87
Berichten: 226
Lid geworden op: 25 okt 2009, 15:51

Bericht door Sanbass87 »

bedankt voor de reactie's.

En idd tabs kan je overal vinden. staan er genoeg op internet inderdaad. In de eerste les van dit jaar gaat Sebas met al zijn leerlingen om de spreekwoordelijke tafel zitten, om te kijken wat we dit jaar willen gaan doen om jezelf te verbeteren. Ik ga zeker aan theorie beginnen en ben er van overtuigd dat dat ook helemaal goed gaat komen.

Maar is het dan weer verstandig om eerst dat een beetje onder de knie te krijgen voordat ik bij een bandje ga spelen of kan ik beide met ''gemak'' tegelijk doen?

Ook dat is misschien een lompe vraag en zal voor ieder verschillend zijn maar wil gewoon het meeste uit mijn bas en tijd halen. En dan maak ik graag gebruik van de ervaring van de mensen op dit forum :)


FF oftopic:

Meowmix , Ibanez , wat is jou ervaring daarmee? Heb een geweldig mooie Ibanez SR600 gezien en klonk ook echt bruut! maar 600 euries is best veel xD
Spector Performer 5
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:
Plaats reactie