Grooves met 16de noten

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
jozef
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 aug 2005, 14:33

Bericht door jozef »

AAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGG :evil:

'Er ontbreekt Quick Time-software die nodig is om deze bewerking te kunnen uitvoeren. Deze is helaas niet beschikbaar op de Quick Time-server'

Maar ik heb wel geluid en daar gaat het meestal om bij muziek :P
Everybody dies, but not everybody lives
pijlstaartrog
Berichten: 483
Lid geworden op: 12 sep 2005, 14:07

Bericht door pijlstaartrog »

En dan zeggen dat alleen 16den niet grooven!! Het refrein van come on come over is bijna alleen zestienden maar grooven dat ie doet! :wink: Ghost-notes en slides doen ook een hoop.....
Gebruikersavatar
jozef
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 aug 2005, 14:33

Bericht door jozef »

I plea guilty:
die uitspraak was wat ongenuanceerd

I ask for forgiveness


Okee, ik heb het gehoord...
Die gasten van de video hebben wat minder moeite met 16de noten...
Jammer dat er geen beeld bij zit (op deze computer dan)
Everybody dies, but not everybody lives
Dennis
Berichten: 901
Lid geworden op: 19 jul 2005, 20:58

Bericht door Dennis »

die gr0ove is 3cht de chillz0rs. hehe. Ik speel dat loopje erg vaak. Eentje die ik ook veel speel is funky blues van jaco. :D
rael_kid
Berichten: 1731
Lid geworden op: 12 apr 2005, 17:32

Bericht door rael_kid »

Squire schreef:Nog een paar relaxte baslijntjes van Queen.

-Jealousy
-Sail Away Sweet Sister
-Killer Queen
Je vergeet Bicycle race. En '39 is ook wel leuk (niet wat hier bedoeld wordt, maar goed), jammer dat ik geen contrabas heb. Volgens mij is What is and what should never be van Led Zeppelin ook wel een goeie voor je. Dat is een melodische baslijn met toch wel een lastig ritme. En ook het hangman, hangman stukje uit Gallows pole! Volgens mij zijn er zoals eerder gezegd nog wel meer basdingen van Led Zeppelin waar je iets aan zou hebben. Verder ben ik de afgelopen dagen redelijk wat bezig met dingen van Rush (YYZ (is me veeeeel te snel), Xanadu (moet wel lukken) en Something for nothing). Dat zijn ook allemaal ritmisch redelijk ingewikkelde baslijnen.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

jozef schreef:Ik doel hierbij meer op andere muzieksoorten (zoals metal...) waarin mijn ogen niet echt van een groove gesproken kan worden (en da's ook niet erg; iedere muzieksoort heeft z'n charme).
Jammer dat je dus alleen naar slechte metal luistert. Genoeg metal met een goeie groove erin hoor :)
Gebruikersavatar
Boldey
Berichten: 1118
Lid geworden op: 01 jun 2004, 03:23

Bericht door Boldey »

Luister maar ns naar (de 1e CD van) Haji's Kitchen voor zeer groovende metal... en voor het hardere groove werk naar Suffocation :twisted:

Concert- en bandfotografie

::::Soundgear SR3005:::::
::::Richwood Precision + SD SPB-1::::
:::Richwood Jazz + SDQP:::
::Westone Spectrum series II fretless::
:::::Traynor YBA200:::::
:::HH Electronic 215BL:::
Rhinus
Berichten: 638
Lid geworden op: 07 dec 2003, 23:06

Bericht door Rhinus »

Maar laten we eerlijk zijn, een heeeeeeel hoog percentage van Metal is totaal niet groovend. Niet dat dat erg is ofzo, maar wel een feit. Ik luister zelf graag PowerMetal, dat is zo non-groovend als de pest zeg. :)
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Laten we een nieuw topic beginnen over wat een groove is...jemig. James Brown is niet de enige die groovt :)
rael_kid
Berichten: 1731
Lid geworden op: 12 apr 2005, 17:32

Bericht door rael_kid »

Talking in his sleep van Tony (of is het Toni) Braxton vind ik ook wel groovy... Van metal weet ik niet zoveel af...
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Allemaal downloaden: D'Angelo - brown sugar. Neem love of my life van Erykah Badu gelijk ook even mee. Wat snelle grooves betreft is what's hip van tower of power ook wel een goede suggesties.
Gebruikersavatar
ou est la sortie
Berichten: 887
Lid geworden op: 28 jun 2005, 18:28

Bericht door ou est la sortie »

Downloaden???.... :evil: Ik doe t zelf ook hoor!.. :oops: Zal ook ff wat opzoeken waar ze leuke 16en gebruiken.. Volgens mij speelden die oude rock-bands als Black Sabbath, Led Zeppelin, Deep purple enzo ook veel met dit fenomeen..
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Via Itunes he ;). Bij de eerste twee nummers die ik opnoemde ging het trouwens alleen om de groove.
Gebruikersavatar
jozef
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 aug 2005, 14:33

Bericht door jozef »

Okee,

thanks everybody!
Ga zekerzzz die nummers downloaden


Afgelopen vrijdag trouwens naar Beef geweest in 013...
Heeeeel vet.

Vet was ook die dreunende lage B-snaar terwijl de bass op de equalizer vol open stond...
Everybody dies, but not everybody lives
Plaats reactie