zelf schrijven

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Plaats reactie
Robert1992j
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 dec 2011, 19:44

zelf schrijven

Bericht door Robert1992j »

hallo allemaal ,

speel nu tijdje bas , zou graag ook wat kunnen schrijven om te spelen op me bas.

vroeg me af hoe ik dit beste aan kan pakken , of iemand nog handige site met tips weet ofzo .


alvast bedankt
Gebruikersavatar
kiwi
Berichten: 641
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:47

Bericht door kiwi »

Gewoon geduld hebben tot je oud genoeg bent en je ouders je kunnen aanmelden voor de basisschool...
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Schaf een notatieprogramma aan wat ook kan afspelen in midi en dan maar experimenteren tot het wat wordt.
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7631
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Rinie schreef:Gewoon geduld hebben tot je oud genoeg bent en je ouders je kunnen aanmelden voor de basisschool...
Waar slaat dit nou weer op? :? :roll: :roll:

Programma's als Guitar Pro, daar kan je zelf mee schrijven, en compneren. Er is ook nogeen ander programma, Finale, maar ik dacht dat dat alleen voor klassieke instrumenten was. (Althans, een vriend van mij studeert aan het conservatorium met tuba, en dat programma gebruikt hij.)
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
defecto
Berichten: 539
Lid geworden op: 15 aug 2009, 09:53

Bericht door defecto »

Wil je gecomponeerde muziek noteren of wil je eigen muziek maken?
OLP MM2 met SD SMB-4d en pre-amp - 
Robert1992j
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 dec 2011, 19:44

Bericht door Robert1992j »

wil eigen muziek maken .

doe ook al gecomponeerde muziek noteren , dat doe ik gewoon met de chords en met oor dan :p . tips daarmee zijn ook welkom.


de rest bedankt trouwens , behalve 1 iemand natuurlijk ;)
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4814
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Maarten_E schreef:
Rinie schreef:Gewoon geduld hebben tot je oud genoeg bent en je ouders je kunnen aanmelden voor de basisschool...
Waar slaat dit nou weer op? :? :roll: :roll:
Waarschijnlijk op de zinsopbouw en het gebruik van het woordje "me" ipv "mijn".
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Dat denk ik ook.

Hoe ik regelamtig mijn baslijnen schrijf: heel simpel, een stapel lege bladmuziek en kladblaadjes en noteren maar.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Keessaus
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2012, 02:38

Bericht door Keessaus »

Ik denk dat je wat theorie moet doorlezen en dan gewoon wat uit moet proberen. De muziekles bij mij op school heeft mij d.m.v. theorie wat betreft akkoordenschema's erg geholpen :p
Plaats reactie