Probleempje....

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Bericht door Concorde »

Best herkenbaar in live-situaties, maar ook tijdens een enthousiast avondje in de oefenruimte.... (vooral op het laatst).
Bij mij hielp het om m'n set (G&K top en 4x10cab) wat hoger te zetten, op een flightcase.
Nu hoor ik mezelf tenminste, zodat ik er voor m'n gevoel niet meer bovenuit hoef te 'rammen'. Want uiteindelijk wil je jezelf goed horen, maar niet dominant in het geheel zijn toch?

Maar ik denk dat TS wat bewuster moet spelen, en blijven spelen. Noem het discipline....
Leuk of niet, hij moet uiteindelijk een goed gevoel aan een optreden overhouden.
Leg het probleem eens voor aan je bandleden. Misschien komen jullie er samen uit.
Al is het maar een drummer die je af en toe eens een stok in je rug gooit... :bat:
En een compressor... die al's geprobeerd?
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ik denk, laat ik het zo zeggen, het komt over als:

je speelt bij een band zo hard dat niemand zich meer goed kan horen. Dus iedereen harken op die snaren... Nu zie je jezelf dat ook doen bij andere bands en gelegenheden. Nu merk je dat het buiten die ene band niet op prijs gesteld wordt.... Tsja.... Moeilijk hoor...

Bij die band met oordoppen spelen? Zodat je buiten die band een duidelijk gevoel voor volume en band evenwicht hebt?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
steekie
PADDLEMAN
Berichten: 3521
Lid geworden op: 23 dec 2007, 22:57

Bericht door steekie »

steekie schreef:Nee,ik hoor het echt wel dat is het probleem niet.Ik moet gewoon wat aan mijn (gebrek aan) techniek gaan doen.........
Nogmaals mannen,ik sla niet hard aan om mezelf te horen.....
Maar ik heb ineens toch wat ideën die ik ga proberen de komende tijd,wie weet kan ik mezelf toch verbeteren.
Nog steeds goed bezig....
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

Heel herkenbaar. Ik heb diezelfde neiging. Dwing mezelf om rustiger aan te slaan. 9volgens iedereen dan nog steeds een lompe haktechniek) maar als ik eenmaal opga ik mijn spel en de nummers word het toch steeds vaak weer dat gehak.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

DiMarco schreef:Compressor er op. Klaaaaaar.
Van dittum, nouja...t is natuurlijk wel een beetje symptoombestrijding en geen bron bestrijding, maar wel effectief :mrgreen:. Ik heb zelf een compressor van forumvriend Bernardduur. Ik gebruik m weliswaar nooit, maar t is een hele fijne. Zo eentje waarvan je nauwelijks merkt dat ie aanstaat, totdat je m uitzet. Helpt ook weer niet meteen je totale dynamiek om zeep, als je dat niet wil.
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
EDV
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 jan 2013, 14:05

Bericht door EDV »

als 't in jezelf zit, dan helpt 't meer om ook dáár aan te werken....oftewel
Didi schreef:Meer blowen Theo, daar word je rustig van. Afbeelding
je moet de omstandigheden zo maken dat je niet te opgewonden raakt :D
Met vriendelijke groet,

Albert

"assumption is the mother of all fuck-ups"
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Theo, misschien een ere tip, maar probeer eens bij een gig te gaan zitten?
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
steekie
PADDLEMAN
Berichten: 3521
Lid geworden op: 23 dec 2007, 22:57

Bericht door steekie »

rich13 schreef:Theo, misschien een ere tip, maar probeer eens bij een gig te gaan zitten?
Dat zou een stuk schelen,maar dat gaat me wat te ver....


Edit: op verzoek de topic titel veranderd.
Nog steeds goed bezig....
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Kan je dit thuis niet oefenen? Dat je probeert enthousiast te spelen maar zonder hard aan te slaan? Klinkt misschien gek, maar op die manier heb je wel de tijd en ruimte om er bewust mee bezig te gaan, en ervoor te zorgen dat het bij optredens geen probleem meer is.
Plaats reactie