hey joe jimy hendrix

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Plaats reactie
Alle
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:59

hey joe jimy hendrix

Bericht door Alle »

Ik zoek uitleg hoe je intro speelt van hey joe. Rest lukt wel. Het gaat om ABD ABDA (hammerons). Die intro maakt naar mijn idee het nummer al af (als je begrijpt wat ik bedoel). Vraag is: hoe speel/oefen je dat?
Ik leer dus ik besta...
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1925
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

Code: Selecteer alles

|--------------------|--------------------|
|--------------------|--------------------|
|----------5-----5---|--------------------|
|------5-7---5-7---7-|--------------------|

noten op de 5de fret met de wijsvinger
noten op de 7de fret met ringvinger

Volledige transcriptie: https://www.basles.be/transcriptions.php?i=78" onclick="window.open(this.href);return false;
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (18/04/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Ik keek even op youtube met de zoekterm "hey joe bass lesson" en het is niet te geloven hoeveel mensen les willen geven terwijl ze zelf niet of nauwelijks kunnen spelen. :facepalm:

Verkeerde techniek, verkeerde nootjes, verkeerde timing noem maar op, werkelijk alles is er te vinden. :finger:

Zoek het dus niet op youtube!
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23026
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Vertel eens iets nieuws :lol:
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Alle
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:59

Bericht door Alle »

Als je op Youtube deze bassist bekijkt lijkt het net of hij in slow motion speelt> infusion26< Dat eerste stukje (intro), dat krijg ik niet voor elkaar :oops:
@ DiMarco: Deze dus wel (dacht ik)...
Het intro speel ik wel maar is te langzaam, dus ligt het aan mijn beperkte techniek. Hoe krijg je daar dus snelheid in? Hoe oefen je dat?
Ik leer dus ik besta...
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23026
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Langzaam beginnen en herhalen, herhalen, herhalen. Dan een hoger tempo kiezen en weer herhalen.... enz.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Er zijn ook allerlei programma's om muziek vertraagd af te spelen in de oorspronkelijke toonsoort. Ik deed dat in het verleden wel eens, ik ben alleen vergeten hoe dat programmaatje heette. Google is your friend, though.
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15128
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Windows Media Player :mrgreen:
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

padawatje schreef:Windows Media Player :mrgreen:
Hahaha! Doet die dat ook tegenwoordig? 8)
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15128
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Al jaaaaaren ...

Ook leuk zijn Amazing Slow Downer (voor Mac, maar ik zie net dat er tegenwoordig ook een Windows versie is) en Best Practice (voor Windows, open source).
Kan je mee vertragen, pitch wijzigen, loopjes maken ... allemaal heel handig om nummers uit te zoeken en/of in te oefenen.

:thumbsup:
Plaats reactie