Frozen shoulder (oorzaak onbekend) wat nu???

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

dr. Bassvibes schreef:
bobbelmans schreef:Acupunctuur oid?
Briljant idee ja. :lol: :facepalm:
Haha.
Tja, ik denk toch dat beide kampen (geneeskunde e.d versus homeopatie e.d) heel veel van elkaar zouden kunnen leren. Het een hoeft het ander natuurlijk niet uit te sluiten. Maar gek genoeg zijn dat een soort van 2 kampen die elkaar het liefst tegenspreken.

Een wijs mens wist mij eens te vertellen dat we geen tijd meer nemen om naar ons lijf te luisteren. Met de pharmaceutische industrie anno nu hoeft dat ook niet want het probleem wordt vaak direkt opgelost met "paardenmiddelen" maar er wordt vaak niet gekeken waar het probleem eventueel vandaan zou kunnen komen..........

Desalniettemin ram ik er ook gewoon 2 Paracetamol in als ik een kater heb :mrgreen:
face down in the dirt
Benji
Berichten: 290
Lid geworden op: 27 nov 2007, 02:08

Bericht door Benji »

In het geval van een kater is dat ook de beste methode, gezien je lijf je niet hoeft te vertellen dat je je portomonee gisteren hebt leeggeschud bij de kroeg/slijter ;)

Maar het is zeker zo dat de moderne medische wetenschap en de esoterische behandelaars meer naar elkaar zouden moeten luisteren.
Er zijn veel alternatieve behandelingen die als aanvulling op de normale medische behandeling kunnen werken, zoals accupunctuur in veel gevallen best resultaat kan boeken qua pijnverlichting e.d.
Er zijn ook steeds meer artsen die mensen als advies geven om zoiets erbij te doen. Niet als geneeswijze maar puur als ondersteuning.
Niet alle alternatieve behandelaars zijn charlatans, al zijn er helaas nogsteeds teveel die gerust als kwakzalvers aangemerkt mogen worden.
LTD B-155DX - SWR350X - Kustom Deep End 210h
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Benji schreef:Er zijn veel alternatieve behandelingen die als aanvulling op de normale medische behandeling kunnen werken, zoals accupunctuur in veel gevallen best resultaat kan boeken qua pijnverlichting e.d.
Accupunctuur werkt zeker, net zo goed als een placebo als ik een aantal studies mag geloven! :worship: Ik laat het hier maar bij, compleet zinloze discussie waar niemand iets aan heeft. :)
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23279
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Mijn astroloog zei al dat je zo zou reageren......................
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

rich13 schreef:Mijn astroloog zei al dat je zo zou reageren......................
:worship:

Overigens, de moeder van mijn vriendin zit redelijk in de alternatieve geneeswijzen en dat levert wel eens wat botsingen op tussen haar en mijn vriendin. Toch heb ik al rare dingen zien gebeuren, met name m.b.t. allergiën die door reguliere geneeskunde niet kunnen gebeuren.

Ik denk dat je als medicus (en als mens) altijd erg voorzichtig zult moeten zijn met uitspraken erover, al helemaal omdat er genoeg mensen zijn die alternatieve geneeswijzen met hart en ziel verdedigen. Er dan laatdunkend over spreken al snel kan worden opgevat als een persoonlijke aanval.

Ik ben zelf voor reguliere geneeskunde, maar wanneer die stop zeggen ben ik tot veel bereid en dan is alternatieve geneeskunde niet echt ernstig.
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

Wat ik heb zien gebeuren in de reguliere geneeskunde is met geen pen te beschrijven. Ga ik dan ook maar niet proberen. De verhalen die ik hoor over alternatieve geneeswijzen vallen hierbij in het niet.
Wel een belangrijk verschil: In de reguliere geneeskunde zijn prima methoden ontwikkeld om onkunde te verbergen. :evil: Hier kunnen de alternatieve genezers nog veel van leren ...
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7893
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Slotje?
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

KVE's schouder zit al op slot, om nou ook nog zijn topic op slot te gooien, alleen omdat er misschien wel eens een verhitte discussie zou kunnen ontstaan over geneeswijzen, lijkt me wat overdreven.... 8)
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7893
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Het lijkt me een beetje onzinnig om hier die oeverloze discussie te gaan voeren. Vandaar. :)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Net terug van de ostheopaat... ik sukkel al maanden met pijn in mijn schouder en blijkbaar combineer ik dus een spierscheur in mijn schouder én een frozen shoulder. Kan blijkbaar nog lang duren.
Gelukkig kan ik nog bas spelen en bvb auto rijden... bepaalde bewegingen lukken echter helaas niet meer (zoals bvb fruit plukken boven mijn hoofd)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23279
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Voor de low hanging fruit gaan dus :wink:

Maar serieus: wees voorzichtig. Voor je het weet heb je chronische klachten.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Met heel veel van dit soort klachten is het zaak om vooral te blijven bewegen, maar om de zaak niet te overbelasten. Sterkte!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Hij heeft me enkele simpele oefeningen gegeven die ik dagelijks moet uitvoeren en het lijkt toch tot beterschap te leiden...
De man heeft ook een uitstekende (zelfs internationale) reputatie en de meest gerenomeerde atleten gaan bij hem langs voor allerlei kwetsuren dus ik voel me in bekwame handen..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

:yes:

Je kunt inderdaad spier(groepen) gericht trainen, hij zal bepaalt hebben waar het probleem precies zit en je therapie daar op aanpassen. Mooi om te horen dat het al beter gaat, mijn moeder heeft ook tijden gesukkeld met schouderklachten dus ik heb van vrij dichtbij gezien hoe veel problemen dat op kan leveren bij dagelijkse dingen.
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22940
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

wombatboter schreef:Hij heeft me enkele simpele oefeningen gegeven die ik dagelijks moet uitvoeren en het lijkt toch tot beterschap te leiden...
De man heeft ook een uitstekende (zelfs internationale) reputatie en de meest gerenomeerde atleten gaan bij hem langs voor allerlei kwetsuren dus ik voel me in bekwame handen..
Vooral doorgaan met die oefeningen dan - en de bezoekjes. Wie weet hou je er niet alleen een genezen schouder aan over, maar ook nog een leuke atlete ;-) Sterkte, kerel.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Plaats reactie