Frozen shoulder (oorzaak onbekend) wat nu???

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Frozen shoulder (oorzaak onbekend) wat nu???

Bericht door KvE »

Beste bascollega's,

Afgelopen zomer heb ik iets te enthousiast de vaarboom gebruikt bij het zeilen (veel te veel kracht gezet) en vervolgens heeft zich langzaam maar zeker een slijmbeursontsteking in mijn schouder ontwikkeld.

Inmiddels ben ik al 2 x 10 dagen diclofenac-kuur verder en als vervolg (want nee, dat hielp niet) loop ik nu bij een leuke fysiotherapeute. Die heeft de boel in de tape gezet, met de opmerking dat het nog een hele tijd kan duren voor ik weer in orde ben.

Maar... Ik kan niet meer bassen!!! En zoals het er nu uitziet zit dat er voorlopig ook niet meer in!

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Tips? Hoe kan ik weer z.s.m. bassen zonder de boel erger te maken? De band is er ook niet blij mee...
Laatst gewijzigd door KvE op 11 apr 2013, 17:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Je doet jezelf denk ik het grootste plezier wanneer je als een goede patiënt aan die leuke fysiotherapeute vraagt wanneer je weer mag bassen in plaats van dingen te gaan forceren. :) Succes er mee, zou het zelf ook niet willen missen dus ik snap je vraag!
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22940
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

En anders: bass-pedals.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Getver, wat klinkt dat toch altijd vies : slijmbeursontsteking.
Van mensen die ik ken die het hebben gehad weet ik dat het inderdaad erg lang kan duren. Denk aan maanden.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15087
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Dik klote. Maar ik zou inderdaad ook niks forceren of je kan misschien voor de rest van je leven niet meer (pijnloos) spelen.
In tussentijd misschien zoiets proberen ?

Afbeelding

Kan je leuke dingen mee doen. of een keyboardje ?
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Ik overweeg een shortscale te proberen maar voorlopig nog even niet...
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Bericht door MacDaion »

Een Kala U-bass is misschien iets voor je?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vNPx6RS8PiM[/youtube]
--
Maurice Vandebroek
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Didi schreef:Getver, wat klinkt dat toch altijd vies : slijmbeursontsteking.
Van mensen die ik ken die het hebben gehad weet ik dat het inderdaad erg lang kan duren. Denk aan maanden.
Mijn beste vriend zit er ook mee opgescheept en sukkelt er helaas al lang mee... sterkte alleszins want ik vrees dat het een tijd kan duren :-(
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Zo'n U-bass lijkt me wel de lichtste oplossing die er is. Zou gewoon navragen aan de fysio of je zo'n gewicht (2kg ofzo, als ik 't zo snel goed zag op 't web) mag dragen en of je die bewegingen wel mag maken.
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Leuk, die U-bass! Niet echt voor onze band qua geluid, maar als het echt niet anders kan een optie lijkt me!

Geert en Diederik dank voor de (zij het derdehands) ervaringsinfo... :thumbsup:

Veel mensen in mijn omgeving blijken deze kwaal te hebben of te hebben gehad... Het lijkt er op dat je het krijgt door overbelasting, en dat je er nooit 100% van geneest...

Omdat ik geloof dat veel fysieke klachten een mentale oorzaak hebben, ben ik ook op zoek naar de achterliggende oorzaken. "Pushing too hard" is wel letterlijk van toepassing op mij in dit geval. Ik moet me gaan ontspannen.

Hopelijk reageren er ook nog mensen die wèl genezen zijn en kunnen vertellen hoe dat ging... :?:
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik sukkel zelf ook overigens al sinds twee drie maanden met een zeurderige pijn in mijn linkerarm..
Wanneer ik mijn linkerarm ophef om aan mijn stemsleutels te draaien voel ik het heel erg goed..
Ben het wat aan het uitstellen om een diagnose te krijgen... :oops:
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Pijn in de arm of in de schouder?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

De schouder..
Bij een bepaalde groep waar ik bij speel is er een ritueel dat we naast elkaar staan op podium in een rij en elkaars handen vastnemen en in de hoogte steken, kan het amper volhouden van de pijn en heb laatst mijn arm moeten laten zakken...
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Duidelijk. Ik kan alleen maar adviseren xo snel mogelijk een fysiotherapeut op te zoeken en het zo min mogelijk te belasten. 95% kans op bursitis...
Marcus62
TAFKACBFKAQ
Berichten: 4488
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:58

Bericht door Marcus62 »

Sterkte en beterschap Arnoud!

Geert zsm naar de huisarts voor t erger wordt!
Yamaha BB604 (modified)
Harley Benton PB20-SBK
Harley Benton MB-4 SB Deluxe

Harley Benton HBW20
Vox Amplug bass
Plaats reactie