The Spider Walk (pijn & vingerzetting)

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Stelletje ongemuziekschoolde muzikanten...
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
RedNeckBBQ
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 aug 2011, 21:34

pijn aan de bovenkant van mijn handen.

Bericht door RedNeckBBQ »

dit heeft niet echt heel veel met bas / gitaar spelen te maken, maar na een uur of 2 met mijn handen te hebben gewerkt voelen de bovenkant van mijn handen gekneusd.

wat kan dit zijn?
ik ben heel bang dat het een begin vorm is van Tendinitis of iets anders aan mijn peesen :?
Instrumenten:
Rickenbacker 4003 Mapleglo '13
Fender AVRI '57 Precision Bass '88
Epiphone Blackbird IV Pro Bass
Gebruikersavatar
Sanbass87
Berichten: 226
Lid geworden op: 25 okt 2009, 15:51

Bericht door Sanbass87 »

Ik moet zeggen dat ik zelf erg veel last heb van mijn pinkie met deze oefening. Niet zozeer pijn of iets maar op de een of andere manier buigt dat ding zichzelf weg naar mijn duim toe. Hierdoor verlies ik eigenlijk de controle heb ik een valse halve of hoe je het ook noemt te pakken :x

@ RedneckBBQ,

Ik weet niet precies wat je bedoelt maar ik zelf heb wel CTS gehad en had toen wel het gevoel alsof er iemand op mijn handen heeft gestaan waardoor ze ''blauw'' aanvoelde. Na de operatie is dit echter weg gegaan. Of jij hetzelfde hebt weet ik niet. Overigens ging het bij mij ook gepaard met gevoelloos en ''slapende'' vingers en vingertoppen wat door trok tot mijn elleboog.

Wat je miscchien zou kunnen doen ter verlichting, is van die pols beschermers kopen bij de speelgoed winkel en dan tijdens het slapen om doen bij de hand waar je last van hebt. Dit schijnt in veel gevallen te werken bij enige vorm van pijn in de handen. Heeft mijn Fysio therapeut vertelt en werkt bij mij aan iig CTS aan mijn linker hand, ( heb het aan rechts en links, waarvan rechts geopereerd ) Links ben ik niet geopereerd maar heb ik ook geen last meer. Spelen gaat ook weer lekker. Dit komt omdat je hand snachts goed kan rusten waardoor de ''ontsteking'' ( want dat is CTS in feite ) weg kan gaan.

Het lijkt me ook verstandig zowieso ff langs een dokter te gaan. En zoals al gezegd, misschien die brace proberen, kan al veel schelen, bij mij iig wel!
Spector Performer 5
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:
Plaats reactie