Ik ben nieuw op het forum en tevens nieuw op bas. Ik ben n00bsaus extraordinaire op de bas, dus vergeef me m'n onwetendheid. Hoop tevens dat dit in het juiste sub-forum is geplaatst.
Tegelijk met het aanschaffen van m'n basgitaar, combo en strap leek het mij ook handig om een tuner te hebben voor het stemmen van mijn instrument. Alleen is het zo dat ik deze tuner niet geheel kan doorgronden, ook niet na het grondig bestuderen van de handleiding. Linksboven in het display staat "key" aangegeven. Hier kan men kiezen uit C, F, B flat, en E flat. Rechtsboven in het display staat "Hz" aangegeven. Hier kan men dus kiezen om het aantal herz tussen de 430 en 450 in te stellen. Mijn vraag is nu hoe werk deze tuner, en op welke wijze dien ik mijn basgitaar af te stemmen?
Ik ben begonnen met in de key van E flat op 430 Hz, maar naar mijn idee zaten de snaren op die manier veels te strak op mijn bas. Ik heb hem nu gestemt in C op 440 Hz, de snaren zitten volgens mij nu iets losser, maar op de een of andere manier klink het toch niet goed zoals de bas nu is gestemd

Ik had wellicht beter een eenvoudigere tuner aan kunnen schaffen

O ja, en hier een linkje naar de handleiding van de desbetreffende tuner. http://www.samsontech.com/site_media/su ... L_v1.2.pdf
Hulp word zeer op prijs gesteld, bij voorbaat dank!