Wie kan me helpen aan de tab/akkoorden/partituur van...

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
edwin16
Berichten: 435
Lid geworden op: 19 jan 2009, 11:15

Bericht door edwin16 »

Ik ben al een hele tijd op zoek naar de tab + akkoorden van:

THE DUTCH -THIS IS WELFARE (PARADISE)

Wie kan mij daar aan helpen?
8< :^) > Mijn bandje: Reset
Gebruikersavatar
MartijnK
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 jul 2013, 13:37

Bericht door MartijnK »

Mag ik even een beginnersvraag stellen? Misschien dat het al eens is gevraagd, maar het topic is een beetje lang. Ik moet mijn eerste les nog inplannen, maar hoe weet ik bij dit soort tabs welke vingers van mijn linkerhand ik gebruik? Is daar een regel voor of is het een kwestie van uitproberen?
Maciej
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2010, 19:31

Bericht door Maciej »

Mr-Pr0nk schreef:he ik ben opzoek naar de tab van The Whitest Boy Alive - Island.

kan dit op internet nergens vinden.
zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

https://www.youtube.com/watch?v=rHOdp0VDDa0" onclick="window.open(this.href);return false;
dit nummer is het

hoi Mr-PrOnk, ik heb een pdfje ervan maar die zijn hier niet toegestaan in de bijlage. Stuur mij een privebericht met je email dan kan ik het naar je versturen. gr, Maciej
https://www.baslesrotterdam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.baslesdenhaag.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.maciejdomaradzki.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

MartijnK schreef:Mag ik even een beginnersvraag stellen? Misschien dat het al eens is gevraagd, maar het topic is een beetje lang. Ik moet mijn eerste les nog inplannen, maar hoe weet ik bij dit soort tabs welke vingers van mijn linkerhand ik gebruik? Is daar een regel voor of is het een kwestie van uitproberen?
1e vinger op de laagste gebruikte fret, 2e op de volgende, 3e op de volgende, 4e op de volgende - en dan posities wisselen op zo'n manier dat je zo min mogelijk van positie wisselt zonder onmogelijke / zware handelingen uit te voeren (4 maten lang pink/ringvinger wisselen is vermoeiender dan 4 maten lang wijs-/middelvinger wisselen). Dus inderdaad, uitproberen :) Maar dat zal met les en tijd wel duidelijker worden.
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
MartijnK
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 jul 2013, 13:37

Bericht door MartijnK »

Top, thanks!
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

edwin16 schreef:Ik ben al een hele tijd op zoek naar de tab + akkoorden van:

THE DUTCH -THIS IS WELFARE (PARADISE)

Wie kan mij daar aan helpen?
Ahja; mooi liedje, lekkere bas. Als je de tabs hiervan hebt gevonden, hou ik me daar ook voor aanbevolen.
Gebruikersavatar
Patries
Berichten: 99
Lid geworden op: 31 mar 2013, 16:17

Bericht door Patries »

Ben op zoek naar de tabs voor: Do you really want to hurt me - van The Culture Club :oops: :D
Wie kan mij helpen? :cheer:
Gebruikersavatar
OlympicB
Berichten: 114
Lid geworden op: 10 jul 2013, 19:37

Bericht door OlympicB »

Patries schreef:Ben op zoek naar de tabs voor: Do you really want to hurt me - van The Culture Club :oops: :D
Wie kan mij helpen? :cheer:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=T-i4lwCNOUY[/youtube]

Misschien helpt dit !? Staan er nog veel meer op joetjoep.
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1926
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

Notatie ook ok?
https://www.basles.be/transcriptions.php?i=66" onclick="window.open(this.href);return false;
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (21/04/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
Patries
Berichten: 99
Lid geworden op: 31 mar 2013, 16:17

Bericht door Patries »

@OlympicB & Basles.be: Thanks voor jullie reacties. Ik had beiden idd ook gevonden. Ik kan echter geen noten lezen en was op zoek naar de notatie met fretnummers :oops: Maar misschien moet ik in mijn omgeving maar iemand aan het werk zetten om de gewone notatie om te schrijven zodat ik het ook snap :roll: :lol:
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Als je er wat tijd in steekt kun je zo het notenschrift vertalen naar een tab. Kun je zelf ook nog beslissen welke fretnummers je pakt, op de manier zoals je zelf het prettigst vindt spelen.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Freak
Berichten: 608
Lid geworden op: 30 nov 2012, 17:15

Bericht door Freak »

Noten ontcijferen is niet moeilijk, het probleem is eerder het (snel) lezen van noten, dat vergt oefening en dat is wt veel mensen te veel moeite vinden of wat ze gewoon niet lukt (en wat je verleert als je het weinig doet).

Ik heb het bijna niet geoefend en lees zo goed als nooit noten dus ik kan ze niet lezen maar als ik er de tijd voor neem, kan zelfs ik ze ontcijferen. Als je de bijbehorende noten "in letters" (A Bb B C etc) op je fretboard kan aanwijzen, is noten ontcijferen een kwestie van streepjes tellen.
Squier VM P '07 - TI JF344
Squier CV 50s P '10 with Hendrix upgraded pickup - LaBella 760FS
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

En met de akkoorden er bij (die wel op het www) te vinden zijn, kom je ook al een heel eind, Uit de akkoorden kun je afleiden welke noten er waarschijnlijk gespeeld worden.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
michelwillemsen
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:45

Herman Brood Saturday Night

Bericht door michelwillemsen »

Hallo,

Wie kan mij helpen aan de bastabs van Herman Brood Saturday Night!!!!

Groet
Michel
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

Plaats reactie