Wie kan me helpen aan de tab/akkoorden/partituur van...

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10867
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

https://www.youtube.com/watch?v=zdtd167oW5U" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan iemand me hiermee helpen?
Krijg er niet veel uit, ook van de studio versie niet... :facepalm:
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4851
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Hier de akkoorden: https://tabs.ultimate-guitar.com/k/kenny ... de_crd.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
En als je hiervan Overdriven Guitar 2 volgt moet je ook wel een eind komen denk ik: https://www.songsterr.com/a/wsa/kenny-wa ... b-s61838t2" onclick="window.open(this.href);return false;
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4851
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Blackadder schreef:Waw, superfel bedankt!!! Hopelijk heb je daar niet té veel werk in gestoken?
Ik ga het morgen op repetitie al eens een keer uitproberen met de gitaristen erbij! Ik laat je zeker weten hoe het gegaan is!
En ? Heb je er nog wat aan gehad ?
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

Ok, ik zit al met een fameus tijdstekort etc (thesis, examens, groepswerken, presentaties, you name it ow ja en schachtentemmer spelen tussendoor ook), en nu komt mijn zus net vragen of ik op de doop (een dag voor een examen...) voor haar dochtertje een liedje wil spelen. Nu heet ze Elise, en zou ik fur Elise kunnen spelen waar ik het meest herkenbare deel al van ken, maar neh, niet echt mijn straatje. Dan dacht ik aan Isn't she lovely van Stevie Wonder,
daar had ik een hele tijd geleden al wat de akkoorden van uitgevogeld na het zien van een filmpje van deheer Wooten, en wat in mijn oren toch heel redelijk klonk als ik het zelf speelde.
Nu is het probleem dat dat liedje bij niet-muziekliefhebbers waarschijnlijk niet zo herkenbaar is als bij hier het gros van de mensen (en de mensen die op den doop zullen aanwezig zijn, zijn dan ook inderdaad niet echt de grootste muziekliefhebbers), en ik zie mezelf ook niet de hele tektst zingen (gezien het feit dat ik niet KAN zingen, en ook niet kan spelen en zingen tegelijkertijd). Ok dat is deel 1 van het probleem, dan dacht ik, ok dan speel ik maar met het liedje mee zeker? Ik denk dat ik de baslijn op de voorziene tijd nog wel onder de knie kan krijgen,
en dan dacht ik ook, hmm dat is misschien dan maar saai, misschien maar eens het liedje proberen meespelen met de "akkoorden" die ik ervan ken.
Nu blijken die akkoorden toch niet zo heel erg te kloppen, en door het gestress heb ik de bas even gelaten voor wat het is want het komt er momenteel niet echt uit, om nu uiteindelijk de vraag te stellen:

moest ik meer tijd hebben zou ik het zelf wel kunnen uitvogelen, maar ik ken in eerste instantie al bitter weinig van akkoorden, is er iemand die de akkoorden hiervan kent of zou kunnen voorzien, liefst met tab-vorm ook bij? (notenleer is eeeeeeeeeerg lang geleden...)

alvast bedankt om deze lap tekst te lezen, ik ga maar weer eens aan de thesis...
Gebruikersavatar
kade
Berichten: 474
Lid geworden op: 23 jan 2004, 09:47

Bericht door kade »

Weet niet of deze er intusen al opstaat , maar bij deze.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Joey schreef:Kan iemand mij helpen met deze riff?
Oud, maar:

G-----------5-----------
D ---5--57-5------5-57
A 00--0-------057-7---

Variatie:
A x-32----
E -------x3

x=deadnote
Gebruikersavatar
Sanbass87
Berichten: 226
Lid geworden op: 25 okt 2009, 15:51

Bericht door Sanbass87 »

Ik ben er nou aleen tijdje mee bezig en krijg het niet gevonden.
De baslijn van Zo stil in mij.
geweldige lijk vind ik het maar ik heb toch hulp nodig hem uit te zoeken...... :facepalm:
Spector Performer 5
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Bericht door Kaasknaap »

Kan iemand mij helpen met de intro @ 0:30? En zit hier nou een octaver op of iets anders?
https://www.youtube.com/watch?v=tzcVMUhPr6s
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1926
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

Afbeelding
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (21/04/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Bericht door Kaasknaap »

Basles.be schreef:Afbeelding
Ah heel fijn, die open snaren waren dus de boosdoeners die ik niet kon vinden! Dankjewel. :worship:
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Is een synth bas denk ik.
willem123
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2014, 22:56

Bericht door willem123 »

Hallo
Ik zoek de bastabs ( na het piano-intro) van het liedje "How Much Are They" door Jah Wobble

https://www.youtube.com/watch?v=rbf4RJElNi8" onclick="window.open(this.href);return false;

bedankt
Ukkebol
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2014, 14:28

Tabs Rosalyn van Vitesse

Bericht door Ukkebol »

Ik ben nieuw op het forum, dus hoop dat ik mijn vraag op de juiste rubriek plaats.
Sinds ruim een jaar ben ik lekker de basgitaar aan het ontdekken en kan ik redelijk goed Tabs omzetten in muziek.
Nu ben ik op zoek naar een Tab van het nummer Rosalyn van Vitesse, maar kan deze nergens vinden. Is er iemand die mij hieraan kan helpen?
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4851
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Ukkebol schreef:Ik ben nieuw op het forum, dus hoop dat ik mijn vraag op de juiste rubriek plaats.
Als je je vraag in twee verschillende rubrieken plaatst, kun je er vrij zeker van zijn dat hij minimaal één keer in de verkeerde rubriek staat.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Green Goblin schreef:
Ukkebol schreef:Ik ben nieuw op het forum, dus hoop dat ik mijn vraag op de juiste rubriek plaats.
Als je je vraag in twee verschillende rubrieken plaatst, kun je er vrij zeker van zijn dat hij minimaal één keer in de verkeerde rubriek staat.
Hij heeft nu hier gepost omdat ie er eerder erop gewezen werd dat ie op de verkeerde plek stond, cut him some slack zou ik zeggen.
Plaats reactie