Masterclasses thread!!

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Masterclasses thread!!

Bericht door basloze fret »

SpcMnk schreef:

:worship: :worship: :worship:
Hij heeft zeker gelijk, maar het komt nogal prekerig over. Bijna al zijn video's zijn zo. Ik zit meer te wachten op leuke oefeningen, zeker gezien wat Jeff Berlin allemaal kan, maar het zijn altijd van die algemene tips of basis oefeningen die je al weet en die iedere bassist uitlegt. Ik wil meer dingen horen die typisch zijn voor Jeff Berlin.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Masterclasses thread!!

Bericht door wombatboter »

Ooit had hij eens een "eenvoudige" oefening in Bassplayer gezet...iets in C verspreid over twee maten met alleen achtsten.
"Easy, you think ?" had hij er bij gezet en nadat ik me er had over ontfermd bleek het een absolute vingerbreker te zijn die inderdaad heel eenvoudig leek maar je volledig spiergeheugen overhoop haalde :shock:
Jammer dat ik die Bassplayer niet meer heb teruggevonden want ik had het graag nog eens bekeken..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Masterclasses thread!!

Bericht door basloze fret »

Inderdaad, ik heb ook nog een hoop van die Bassplayers. Eigenlijk verkondigt hij daarin dezelfde stokpaardjes die hij nu dus nog steeds vertelt. Waarom legt hij bijvoorbeeld niet uit wat hij in het begin van die video doet? dat vind ik interessanter. Eerst maakt hij je lekker en dan komt hij met zo'n basis verhaal aanzetten...haha. Ik heb het zelf vandaag al uitgezocht, maar toch.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Masterclasses thread!!

Bericht door SpcMnk »

Het is toch een preker maar, in een tijd waar het vergeven is van de scot devine en marlowdk's die lessen aanbieden voor zowat alles, is het wel weer fris om iemand als hem te horen zeggen dat je het intrument gewoon zelf moet leren beheersen en daarnaast Muziek les zou moeten nemen voor het leren muziek maken.

Prediker of niet, hij is naast een dijk van een bassist ook een inspirator en mentor. Wellicht dat het mijn leeftijd is.. tegenwoordig luitser ik liever een half uur naar hem en leer ik een nieuwe kijk op compositie, leerproces of benadering van melodie dan dat ik binnen 15 minuten uitgelegd krijg hoe je een groove zou moeten hacken...
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Masterclasses thread!!

Bericht door SpcMnk »

basloze fret schreef:... Ik heb het zelf vandaag al uitgezocht, maar toch.
Exact het punt, waarom les in rifjes als je het zelf kunt uitzoeken. Meteen een stuk leerzamer :wink:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Masterclasses thread!!

Bericht door basloze fret »

SpcMnk schreef:Prediker of niet, hij is naast een dijk van een bassist ook een inspirator en mentor. Wellicht dat het mijn leeftijd is.. tegenwoordig luitser ik liever een half uur naar hem en leer ik een nieuwe kijk op compositie, leerproces of benadering van melodie dan dat ik binnen 15 minuten uitgelegd krijg hoe je een groove zou moeten hacken...
Daar heb je gelijk in, maar dat soort basis dingen zoals in die video kun je van iedere willekeurige bassist of theorieboek leren. Hoe je je bas vast moet houden en een drieklank speelt daar zijn duizenden video's van. Van Jeff Berlin wil ik dan wel iets leren wat specifiek voor hem is. Die snelle legato dingen bijvoorbeeld die hij in het begin speelt, daar valt ook wel wat over uit te leggen, maar dat laat hij dan weer niet zien. Ik snap waarom, anders gaan mensen dat copieeren, maar toch.
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3254
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Masterclasses thread!!

Bericht door RonC »

wombatboter schreef:Maar toch kon hij niet op mijn vraag antwoorden..

HAHA!!! geniaal Geert!! 8)
Plaats reactie