Scott Devine bass lessons

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
tin
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 sep 2010, 18:13

Scott Devine bass lessons

Bericht door tin »

Kennen jullie deze site?
https://www.scottsbasslessons.com/
Er staan een hoop handige filmpjes op met tips, technieken enz.

Groetjes Tin \m/
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Yep, is leuk. Hij heeft ook een signature fretloze bas die behoorlijk wat GAS kan opwekken ;)
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3254
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

waarom heeft hij een handschoen aan??
Gebruikersavatar
elrinden
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 okt 2008, 11:11

Bericht door elrinden »

Hij heeft een ziekte die hij met de handschoen onder controle houdt. Staat een filmpje op YouTube waar hij dat helemaal uitlegt (en staat volgens mij ook ergens op zijn site).
André van der End Custom JB5 - Fender P+J Frankenstein - Fender Precision Bass Lyte (2x) - Spector NS-2A - Squier Jazz Bass Vintage Modified

Vanderkley 210MNT - TC Electronic RS 212 - 2x GR Bass ONE 350 - Green Audio BassBall
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

precies, en er zijn volgens mij al drie soortgelijke Devine-threads in de krochten vh BGF te vinden, daarom luidt dus het antwoord volmondig: "ja! we kennen de website!" :mrgreen:
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3254
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

Inderdaad ja, hij heeft een neurologische aandoening (Focal Dystonia) en dankzij de handschoen kan hij nog spelen.... Bizar. Gelukkig dat dit een uitkomst is voor hem!
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Bericht door Michiellll »

Heeft een betaald forum achtig iets, wasda?
Is er iemand die daar in zit?
Gebruikersavatar
Sanbass87
Berichten: 226
Lid geworden op: 25 okt 2009, 15:51

Bericht door Sanbass87 »

Ook ik ken de website en ben stiekem wel fan van hem. hij brengt alles erg leuk en goed en heb er toch wat kleine aanpassing in mijn spelen gebracht door hem
Spector Performer 5
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Michiellll schreef:Heeft een betaald forum achtig iets, wasda?
Is er iemand die daar in zit?
Jup. en zeer de moeite waard! tweewekelijkse live Q&A en een hele berg aan video's met tips en tricks en een aantal erg goed opgezette en complete cursussen (per les transcripties, backing tracks en forum draadje waar je vragen kunt stellen).
Levendig forum met erg veel inspirerende discussies. Een community die erg motiveert om discipline in je oefenen te brengen en je doelen steeds hoger te stellen. Als je een video van je spel erop zet krijg je snel genoeg een berg aan opbouwende kritiek.
Het zal zeker niet voor iedereen iets zijn. voor mij is dit op het moment nagenoeg perfect.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Tobias
Berichten: 250
Lid geworden op: 29 jun 2007, 17:53

Bericht door Tobias »

Ik heb heel erg getwijfeld om me in te schrijven, heb het toch maar niet gedaan. Wellicht doe ik het bij de volgende ronde. Heb al veel aan zijn lessen gehad.
Knutselbassen, knutselversterkers en knutselcabinetjes
Gebruikersavatar
Sanbass87
Berichten: 226
Lid geworden op: 25 okt 2009, 15:51

Bericht door Sanbass87 »

Ik denk dat ik me toch ook meer opo zijn forum ga richten als ik dit zo lees. En meer tijd en moeite in zijn site ga steken. Denk dat ik alle video's langzaam aan eens ga bekijken!
Spector Performer 5
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:
maltje
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 okt 2014, 21:00

Bericht door maltje »

Ik ben ingeschreven en heb al een hoop lessen gezien.
Het geen waar ik het heel moeilijk mee heb:
Hij zegt dat de linkerhand heel ontspannnen moet zijn,alsook dat de duim telhoogte van de middelvinger best is.Maar dat lukt mij toch echt niet.
Mij hand komt helemaal in een hoek van 90° t.o.v. de pols maar dat is pijnlijk.Zeker als ik de e-snaar deftig wil bespelen.
Nog iemand ideeen?
NA enkele noten te spelen is mijn duim steeds op een heel andere plaats.(evenwijdig met de nek van de gitaar-

mvg
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Mijn vingers staat ook in een hoek van pak hem beet 90 graden ten opzichte van de pols. Echter, mijn hand doet maar 45 graden.

Je kan je bas wat hoger aan je lijf hangen of de nek wat meer naar linksboven laten wijzen. Dat kan allemaal helpen. Je duim evenwijzig aan de nek is echter een teken dat er iets niet goed gaat. Als ik dat doe, dan doet mijn hand juist pijn!
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Rug recht, schouders naar achter en inderdaad hals een stukkie omhoog en eventueel naar voren richten... en als je zittend speelt, probeer eens de bas op je linker been te zetten, zoals bij een klassieke gitaar. Een face 2 face les bij een goeie docent kan je wellicht ook veel opleveren.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
maltje
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 okt 2014, 21:00

Bericht door maltje »

Afbeelding
zo wordt het al snel na enkele minuten.

Afbeelding

zo zou het moeten maar dan heb ik al snel pijn in mijn elleboog.Ik vind dit redelijk onnatuurlijk.

mvg
Plaats reactie