Walking bass

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Bericht door MacDaion »

MR. LEE schreef:muzikaliteit is een gave.

hoe muzikaler je bent , des te minder taaie theoretische kost KUN je tot je nemen .
Ah, dus dát is er aan de hand met die hele legioenen muzikanten die geen greintje muziektheorie tot zich willen/beweren te kunnen nemen: daar zijn ze gewoon te muzikaal voor.

(Waar zit die sarcasmesmiley ook alweer?)
--
Maurice Vandebroek
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

ik ga zoiets nooit meer verkondigen :|

ik kan zoiets niet begrijpelijk neerzetten , of er wordt direct al anders geïnterpreteerd dan dat m'n bedoeling was. :D

Anders gezegd, met helder voorbeeld :

Me ouwe muziek-gabber speelt vanaf z'n jonge kindertijd , muziek werd met de paplepel ingebracht.
Nooit heeft ie enige theorie-les gehad . :o
De man is gewoon super-muzikaal .
In de band kon ie beter bassen als ik , beter gitaarspelen als de slag en solo-gitarist, en beter drummen als de drummer ( niet een klein beetje beter ,....maar mega-beter ! )
Hij nam zelf de plaats in als toetsenist.

In MIJN directe omgeving is die man de beste muzikant die ik ooit ben tegen-gekomen .
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

MacDaion schreef:
MR. LEE schreef:muzikaliteit is een gave.

hoe muzikaler je bent , des te minder taaie theoretische kost KUN je tot je nemen .
Ah, dus dát is er aan de hand met die hele legioenen muzikanten die geen greintje muziektheorie tot zich willen/beweren te kunnen nemen: daar zijn ze gewoon te muzikaal voor.

(Waar zit die sarcasmesmiley ook alweer?)
hier heb ik een beetje een hekel aan , sorry
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Nou ja, jij koppelt in je vorige opmerking overduidelijk iemands muzikaliteit aan een soort onvermogen om muziektheorie op te nemen. Dat is niet anders te lezen dan dat ;) Natuurlijk zijn er mensen die bij voorbaat al verder komen dan een ander mét die theoretische basis, maar het willen en kunnen leren ervan heeft enkel te maken met nieuwsgierigheid en discipline.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Rieno schreef:Nou ja, jij koppelt in je vorige opmerking overduidelijk iemands muzikaliteit aan een soort onvermogen om muziektheorie op te nemen. Dat is niet anders te lezen dan dat ;) Natuurlijk zijn er mensen die bij voorbaat al verder komen dan een ander mét die theoretische basis, maar het willen en kunnen leren ervan heeft enkel te maken met nieuwsgierigheid en discipline.

je weet best wat ik bedoelde :wink:

na deze posting schei ik er dan over uit .

( helaas al overleden ) Pia Beck ,....nooit les gehad :

https://www.youtube.com/watch?v=RcYi2Xtk6uk" onclick="window.open(this.href);return false;


Mijn lieve vriendin verbeterde mijn taalgebruik even :

Hoe muzikaler je bent , des te meer je je kunt permitteren om 't met wat minder theoretische kennis te doen .

:D
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Kijk, daar ben ik het dan wel weer volledig mee eens :D
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
WouterTron
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 sep 2009, 19:14

Bericht door WouterTron »

Geen les hebben gehad is natuurlijk niet helemaal hetzelfde als geen muziektheorie kennen... en niet het officiële jargon beheersen is ook niet hetzelfde als geen verstand hebben van theorie.
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Bericht door MacDaion »

Rieno schreef:Kijk, daar ben ik het dan wel weer volledig mee eens :D
Ik ook, voor de volle honderd procent.

Het is dan ook een heel andere mededeling dan wat je eerst schreef. Niks mis mee, iedereen formuleert wel eens wat minder raak, ook ik - vooral ik. Maar ik vind niet dat ik boos moet worden als zo'n onzorgvuldige formulering van mij kritiek oogst. Alsof andere mensen zomaar zouden kunnen raden wat ik precies bedoel.
--
Maurice Vandebroek
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Rieno schreef:Kijk, daar ben ik het dan wel weer volledig mee eens :D

ik bedoelde toch echt exact 't zelfde ,---nou ja, voor m'n dictee scoor ik dan blijkbaar een onvoldoende :wink:
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

MR. LEE schreef:ik ga zoiets nooit meer verkondigen :|

ik kan zoiets niet begrijpelijk neerzetten , of er wordt direct al anders geïnterpreteerd dan dat m'n bedoeling was. :D

Anders gezegd, met helder voorbeeld :

Me ouwe muziek-gabber speelt vanaf z'n jonge kindertijd , muziek werd met de paplepel ingebracht.
Nooit heeft ie enige theorie-les gehad . :o
De man is gewoon super-muzikaal .
In de band kon ie beter bassen als ik , beter gitaarspelen als de slag en solo-gitarist, en beter drummen als de drummer ( niet een klein beetje beter ,....maar mega-beter ! )
Hij nam zelf de plaats in als toetsenist.

In MIJN directe omgeving is die man de beste muzikant die ik ooit ben tegen-gekomen .
Kun je nagaan wat er was gebeurd als die man de theorie ook nog eens in de vingers had gehad... :wink:
Plaats reactie