Theorie

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Plaats reactie
Thomas90
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 aug 2014, 21:42

Theorie

Bericht door Thomas90 »

Hallo Allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum dus ik zal mij even voorstellen : mijn naam is Thomas, ik ben 23 jaar en ik ben momenteel bezig om mijn theorie wat op te krikken. Het punt is (je zal nu ongetwijfeld gaan lachen) dat ik het merendeel in het Engels heb geleerd. Dus bijvoorbeeld de noten noemde ik A mol en C kruis (komt doordat het in het Engels A flat en C sharp heet) i.p.v. As en Cis. Tja, het is een hele kluif om dat weer op de Nederlandse manier in mijn hoofd te houden, maar het gaat de goede kant op. Nou zijn een paar dingen mij niet helemaal duidelijk en aan Google translater heb ik vrij weinig.

De dingen die ik niet weet te vertalen naar het Nederlands zijn bijvoorbeeld ''perfect fifth'', ''major third'' en dergelijke. Nou heb ik een mooi boek over muziektheorie, genaamd ''Tipboek Muziek Op Papier''. Erg interessant en daarmee heb ik al een hoop dingen in het Nederlands kunnen vinden. Ik vroeg mij af of bijvoorbeeld die ''major third' een terts is en de ''perfect fifth'' een kwint is. Sorry als ik er helemaal naast zit, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Vriendelijke groet,

Thomas
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Thomas90 schreef:Ik vroeg mij af of bijvoorbeeld die ''major third' een terts is en de ''perfect fifth'' een kwint is.
:jaaaaa:

Major third = grote terts, minor third = kleine terts
Perfect fifth = reine kwint
etc.
Thomas90
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 aug 2014, 21:42

Bericht door Thomas90 »

Hartelijk dank!
WouterTron
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 sep 2009, 19:14

Bericht door WouterTron »

Ik durf te wedden dat je hier vrijwel alles kunt vinden wat je maar zoekt: https://wrvh.home.xs4all.nl/kvhage/muziektermen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Thomas90
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 aug 2014, 21:42

Theorie

Bericht door Thomas90 »

Zo dat is niet mis!
Plaats reactie