wie kan mij helpen om bladmuziek om te zetten in tabs?

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Icehousefan
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2014, 03:57

wie kan mij helpen om bladmuziek om te zetten in tabs?

Bericht door Icehousefan »

Hallo, ik heb bladmuziek gekregen van een song maar kan geen noten lezen :oops:
Ik kan wel over weg met tabs is er iemand die mij hierbij kan helpen? Het gaat om het nummer where the river meets the sea van Icehouse dit nummer is nergens te vinden met tabs of blad muziek maar kreeg het van de bassist van de band gemaild :D
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Flauw misschien, maar is dit niet het ideale moment om noten te leren lezen? ;)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
john5
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 aug 2014, 11:44

Bericht door john5 »

Met Guitar Pro kun je ze makkelijk omzetten. Of inderdaad eensbeginnen met noten leren zen :wink:
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Rieno schreef:Flauw misschien, maar is dit niet het ideale moment om noten te leren lezen? ;)
+1 Je moet gewoon weten welk bolletje op de notenbalk overeenkomt met welke positie op de hals van je bas.
Icehousefan
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2014, 03:57

Bericht door Icehousefan »

Laat ik het eens proberen noten lezen. Noten lezen lukt wel enigsinds maar de tekens erbij lukt niet :shock: en dan moet het in D minor of B flat gespeeld worden
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Alle theorie staat op het net. Je hebt alleen maar de plaats van de noot op de balk, en dan een mol (b) en een kruis (#). Heel simpel gezegd is dat het.

En dan heb je nog de lengte van de noot, en dat is nu juist het voordeel van notenschrift tov tabs.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Als je tabs of notenschrift nodig hebt om nummers uit te vogelen, laat dan maar.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Dat is dan ook wel weer een beetje kort door de bocht.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

DiMarco schreef:Als je tabs of notenschrift nodig hebt om nummers uit te vogelen, laat dan maar.
:facepalm: :nono:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7635
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

DiMarco schreef:Als je tabs of notenschrift nodig hebt om nummers uit te vogelen, laat dan maar.
Volgens mij heb je eerst tabs nodig voordat je überhaupt kan oefenen om op gehoor te spelen, maar goed, misschien ben ik dan wel zo'n rare snuiter die dat nodig heeft...
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Hmmmm nee. Als je een beetje muzikaal bent vind je binnen een paar uur, maximaal een paar dagen de weg wel hoor...

Zo niet dan ben je dus niet muzikaal aangelegd en kan je beter een andere hobby zoeken.
Het gaat nooit wat worden met je als dit zo is namelijk en je zal nooit in staat zijn andere muzikanten te inspireren maar hooguit "meespelen" in de band. Je bent daarbij qua rol geen bassist maar meer een soort bijverschijnsel dat grondtonen meepompt tenzij er oeverloos vaak op de zolderkamer gerepeteerd is, en nog steeds klinkt het dan nergens naar maar je speelt wel de juiste nootjes op de juiste plek. Vandaar mijn opmerking "laat dan maar". :finger:
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Nou, dank dan maar. En ik maar 22 jaar denken dat ik plezier had in het bassen, heb ik me kennelijk toch vergist. Inmiddels heb ik de hoop om ooit muziek op gehoor uit te kunnen zoeken wel opgegeven, maar ik ga gewoon door met spelen. Tenzij jij nog suggesties voor me hebt? Oh, breien vind ik niks en ik hou ook niet van waterpolo.
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Blokfluit in zeepsop is erg leuk.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Schijt ! Lezen en schrijven kon ik ook al niet binnen een paar uur, laat staan autorijden of fietsen...

Denk dat ik maar van een brug af spring....
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Leuk dat al die nonsense er bij gehaald wordt. Typerend ook.

De ene persoon heeft aanleg om een goede voetballer te worden, de andere gaat het met dezelfde training niet redden.
Wil je muzikant zijn dan heb je daar net zo hard aanleg voor nodig. Iemand met aanleg kan op gehoor spelen/zingen en verfijnt dat door techniek en theorie aan te leren.

Doe waar je goed in bent.
Plaats reactie