Hulp nodig met nummer

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
McLovin
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 nov 2014, 19:14

Hulp nodig met nummer

Bericht door McLovin »

Hallo,

Ik werd gevraagd op school mee te spelen aan een project. Vandaag werd bekend gemaakt dat ze een metal versie van ''Heb je even voor mij?'' van Frans Bauer willen maken.
Ik moest natuurlijk best wel hard lachen maar vond het toch wel een grappig idee. Maar nu komt het probleem eigenlijk. Ik heb niet echt een idee wat ik dan op de bass zou moeten gaan spelen. Het standaard basslijntje of iets heel anders? Heeft iemand daar misschien wat ideeën voor mij?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4342
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Dat hangt er helemaal vanaf wat de rest speelt en welke metalstijl jullie spelen: garage, industrial, progressive, nu, hard, power, death, space, fairy tale, gothic, doom, ...?

Als Je geen antwoord kunt geven op deze vraag, dan is het beste idee om gewoon heel hard te beuken op je open B snaar aangezien de rest van de bandleden waarschijnlijk ook geen idee heeft waar ze mee bezig zijn :mrgreen:
Gebruikersavatar
McLovin
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 nov 2014, 19:14

Bericht door McLovin »

Ik heb ze allemaal nog niet erover gesproken. Ik ben nu eerst nog even aan het kijken voor het origineel. Maar daar zijn ook totaal geen tabs of wat dan ook te vinden op internet.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4342
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Luister voor de grap eens naar het origineel (ja, het is een kwelling) en speel gewoon mee.
Gebruikersavatar
McLovin
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 nov 2014, 19:14

Bericht door McLovin »

Heb ik net al gedaan. Die basis noten zijn E-B en F#-B. Maar die fills er tussen lukken mijn niet echt.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

https://www.gitaartabs.nl/chords/frans-b ... n-voor-mij" onclick="window.open(this.href);return false;
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Bericht door klaasvaak »

Ik zou het intro en eerste couplet zoveel mogelijk het origineel benaderen.
En daarna GAS EROP!!!!
Weet iedereen welk nummer je speelt en hoeft het voor de rest alleen maar een bak Metal te zijn :wink: :jam:
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14282
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

[Youtube]https://youtu.be/HWQ8mmB8eAw[/Youtube]
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
jorren
moderator
Berichten: 2582
Lid geworden op: 20 jan 2015, 19:48

Bericht door jorren »

Gewoon downtunen die handel :)
Morris SG bass 30”
Squier FSR (Late 50s) Precision
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
Plaats reactie