Drie vinger techniek rechterhand, welke vinger begint?

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Moonshipbassist
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 okt 2014, 11:55

Drie vinger techniek rechterhand, welke vinger begint?

Bericht door Moonshipbassist »

Zelf speel ik wanneer ik met drie vingers speel eerst met mijn wijsvinger, dan middelvinger en als laatste mijn ringvinger.
Nu vroeg ik mij af of jullie dat ook zo doen, want bij het opzoeken naar techniekoefeningen merkte ik dat deze altijd zeggen met de ringvinger te beginnen.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7924
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Voor mij voelt het het meest natuurlijk om met de ringvinger te beginnen, en dat moet het belangrijkste criterium zijn lijkt me. Als voor jou de 1 natuurlijker voelt met de wijsvinger, go your gang! En succes ermee! :D
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Zelfde hier, beginnen met m'n ringvinger voelt het meest logisch en blijkbaar is dat voor een hoop mensen die het uitleggen ook zo. En als het voor jou andersom is: top! Mooi zo doorgaan :) Het maakt helemaal niet uit, als je gewoon losjes en soepel kunt spelen.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Ben er een tijdje mee bezig geweest. In de eerste instantie leek ringvinger mij ook het meest logisch en natuurlijk. Alleen liep ik er tegenaan dat ik heel snel in 'galopjes' terecht kwam. Beginnen met wijsvinger ging in het begin moeizamer maar het leek me wel vrij snel meer controle te geven. Let wel, persoonlijke bevindingen, er zijn vast een hoop mensen die deze ervaring niet zullen hebben.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22619
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Voor mij is het de duim..(niet voor alles geschikt maar voor de dingen die ik wil beheersen kwam dat vrij natuurlijk), daarna wijs- en dan ringvinger
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Voor mij ook, maar ik ging er even vanuit dat de topicstarter doelde op wijs, middel en ringvinger. :)
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23317
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Voor mij ook de wijsvinger, maar ik onderken ook wel wat Deevit aangeeft, je gaat sneller in gallops op die manier. Maar voor mij is het lekkerder.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Plaats reactie