Speel je behalve basgitaar ook nog andere instrumenten

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
BassEnders
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 feb 2014, 18:36

Speel je behalve basgitaar ook nog andere instrumenten

Bericht door BassEnders »

Ik kan zelf op klassiek/electrische gitaar, (muziekschool) blokfluit, mondharmonica en een klein beetje keyboard. Wil altijd nog wel drums proberen.
Een dag niet gespeeld is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Volgens mij is dit topic er al eens geweest, maar het is wel leuk met de nieuwe aanwas erbij weer eens te kijken!

Mijn instrumenten:
  • - Gitaar
    - Basgitaar
    - Drums
    - Zang
    - Ukulele (een beetje)
    - Toetsen (een beetje)
    - Computer
Basgitaar, zang en drums zou ik nog wel in een bandje durven. De rest loopt daar op achter :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2341
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

- basgitaar
- gitaar
- toetsen
- zang
- fluit

Voornamelijk kampvuurniveau (al zal ik dat de rest van mijn leven wel blijven vinden van mezelf)...

Op de verlanglijst staan nog uitgebreide percussie (allerlei dingen zoals cajon) en mondharmonica.
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Er was inderdaad al zo'n topic maar dat is heel lang geleden...

Mijn tweede instrument is mijn stem. Ik zing dus.
Verder kan ik een beetje drummen en cajonnen. En bass pedals dus technisch gesproken speel ik dus synthesizer :)
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22162
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

-Gitaar
-Beetje percussie
-Banjo
-Mandoline

En ik heb met opnemen wel eens telefoonboek, steeksleutel, conservenblik en lithofoon bespeeld.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15074
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=36898" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
BassEnders
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 feb 2014, 18:36

Bericht door BassEnders »

Ik kan ook de vraag veranderen in welk instrument zou je graag nog willen bespelen behalve basgitaar ?
Wat mij echt gaaft lijkt is om op zo'n groot kerkorgel te spelen.
En dan bijvoorbeeld van Beethoven (https://www.youtube.com/watch?v=evz8Hn9_d_Y" onclick="window.open(this.href);return false;) of Bach ( https://www.youtube.com/watch?v=ho9rZjlsyYY" onclick="window.open(this.href);return false;) .
Een dag niet gespeeld is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1457
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Ja vet! Ik heb een poos terug een Bamboosax aangeschaft. Smaakt naar meer, ik wil nu een echte leren bespelen! Die zijn alleen best duur. En ik heb nu ff geen knaken...
En ik wil een Theremin. Maar dat is meer GAS.

Verder speel ik (van goed naar slecht);

-gitaar
-zang
-contrabas
-synth
-neusfluit
-mondharmonica
-Bamboosax
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik, in het door padawatje opgegraven topic, schreef:Naast een beperkte bassist ben ik ook nog een heeeel beperkte gitarist. :wink:
En dat is sindsdien niet veranderd.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8162
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Eigenlijk probeer ik van alles, maar kan ik weinig echt goed. Wel weer goed genoeg om toehoorders af en toe te verrassen.
Maar dat heeft vermoedelijk meer te maken met het gegeven dat ik niet geheel onmuzikaal ben.

Naast bassen heb ik 2 gitaren waar ik ook op speel, maar waar ik niet snel mee op zal treden.
Een MIDI keyboard, 3 modules die op het keyboard aangesloten kunnen worden en een analoge monofoon synthesizer.
Toetsen heb ik mezelf zo'n beetje geleerd, dus ik leg het snel af tegen een vaardig pianist of organist.

Verder speel ik graag op m'n harmonica's (en melodica), maar ook daar treed ik liever niet mee op.
Ergens in een hoek staan nog wat tin whistles en een bamboefluit die ik in het verleden meer speelde dan ik tegenwoordig doe.
M'n viool is gestolen, ik heb wel een keer een andere aangeboden gekregen, maar heb geen ambitie vioolspelen na al die tijd weer op te pakken.
(sowiso te laat mee begonnen)

In de tijd dat er een drumstel en conga's in huis waren, speelde ik daar ook op.
Met conga's durf ik na wat oefenen ook wel op te treden, omdat ik vermoed dat ik daar nog wel wat muscle memory van heb.

Contrabas heb ik meerdere keren geprobeerd en bevalt me best, maar neemt me teveel ruimte in en is me teveel gesjouw.
Cello vind ik leuk en lukt me voor een beginneling best aardig, maar het is me te veel werk om dat instrument op een acceptabel niveau te spelen.
Wel een van m'n favoriete snaarinstrumenten.

En ik heb wel eens wat op in bruikleen gekregen trompetten geblazen, ook iets waar je op jonge leeftijd in gegroeid moet zijn, om er echt iets van te kunnen.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1457
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Met dat laatste zinnetje ben ik het niet helemaal eens hoor. Om maar ff een oud cliché uit de kast te halen, je bent nooit te oud om te leren! Ik ken iemand die op zijn 40e is begonnen met toetsen, die is nu, vijf jaar later, echt een supergoeie toetsenist. Daarvoor had hij nog nooit een instrument aangeraakt. Ik durf zelf te beweren dat als je ouder bent, je gemakkelijker een instrument kan leren beheersen (alhoewel dat dan mischien ook met inzet en intresse te maken heeft, mischien 'ga' je er dan meer voor). Als jij beweert muzikaal aangelegd te zijn, dan kan jij dat! Als je maar wil!
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Ik speel een aardig deuntje bluesharp (mondharmonica) en neusfluit natuurlijk.
Mondharmonica heb ik als autodidact op mijn 29ste opgepakt. neusfluit speelde ik al als kind. Toen ik 47 was ging ik leren bassen. Ik leer nog steeds .. :D
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3254
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

Drankorgel.. :roll:
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

En ben je er goed in?
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

-Contrabas
-Bassynth
-Piano
-Héél klein beetje dwarsfluit

En verder speel ik graag op alles wat snaren heeft. Vorige week was het nog een mandoline, vandaag een saz.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Plaats reactie