Muziek lezen op de tablet, welke app?

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7895
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Muziek lezen op de tablet, welke app?

Bericht door BassKees »

Kortgeleden heb ik een Ipad Air gekregen, en ik wil die ook (lees: vooral) graag gaan gebruiken voor muziek :D . Ik ben op zoek naar een handige app om een beetje van de muziekpapierwinkel af te komen (met name bij de big band, op dit moment rond de 250 stukken in de map) en ik vraag me af of op dit forum enige kennis en ervaring is hierover. Ik hoor goede berichten over Forscore, maar misschien zijn er betere/goedkopere apps? Shoot!
Asat77
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2014, 18:13

Bericht door Asat77 »

Ik gebruik daar Dropbox voor, sla daar alles op als .pdf files in geordende mapjes en dat werkt voor mij prima.
Gebruikersavatar
jelles
Berichten: 915
Lid geworden op: 17 feb 2005, 13:40

Bericht door jelles »

Forscore.. Iedere muzikant die ik ken gebruikt die app! Gewoon die 7 piek betalen, twee mappen bij de hema halen en alles uitprinten is duurder.
Fender jazz '78 | De Gier Soulmate #60 | Lakland 5501 | Vanderkley
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7895
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

De app kost een tientje inmiddels, maar is wel de moeite waard denk ik. Verder heb ik ook nog niet van goede alternatieven gehoord. Werken met mappen is inderdaad een optie, maar lijkt mij niet heel handig.
Gebruikersavatar
jelles
Berichten: 915
Lid geworden op: 17 feb 2005, 13:40

Bericht door jelles »

Ik snap je overweging wel maar dat tientje is goed besteed als je er vaak mee werkt. Wat het grootste probleem is met de dropbox/pdf oplossing, is het bladeren. Met Forscore tik je zo naar de volgende bladzijde en eventueel zelfs met voetpedaal. En stel je hebt met je bigband een concert en je kunt last minute niet, stuur je de hele playlist (met aantekeningen) zo door naar je invaller. Buiten die twee dingetjes zit Forscore vol met dat soort handigheidjes.

Ik heb geen aandelen maar Forscore is wat mij betreft wel dé app voor muziek lezen op je ipad/tablet ;)
Fender jazz '78 | De Gier Soulmate #60 | Lakland 5501 | Vanderkley
Plaats reactie