Staande spelen en de snaren zien?

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
vetdieplaagwarm
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 jan 2016, 13:57

Staande spelen en de snaren zien?

Bericht door vetdieplaagwarm »

padawatje schreef:Het klopt dat je naarmate je meer ervaring krijgt, je veel minder naar je fretboard gaat moeten kijken. Maar als ik dan toch eens een blik op mijn snaren werp, heb ik daar weinig moeite mee. Dus ik vind het vreemd als dat bij jou niet het geval is.
Ik heb ergens een wazige foto gevonden van mezelf op een podium : https://www.stedelijkonderwijs.be/sites ... k=f8yyd2II. Je kan misschien eens vergelijken met hoe je zelf je bas vast houdt ?
Bedankt voor de foto overigens. Bij jou lijkt de bas wat meer naar boven gekanteld (naar voren/naar boven). Maar, het is eigenlijk niet te doen met een foto om echt wat over die hoek te zeggen.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Staande spelen en de snaren zien?

Bericht door Rieno »

Het heeft vaak ook wat met je physique te maken..genoeg eten en de bas kantelt vanzelf iets :P Maar sowieso zou ie iets gekanteld naar boven moeten hangen, omdat je riem over je schouders hangt en je bas altijd een stukje daar voor moet hangen.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
vetdieplaagwarm
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 jan 2016, 13:57

Staande spelen en de snaren zien?

Bericht door vetdieplaagwarm »

Rieno schreef:Het heeft vaak ook wat met je physique te maken..genoeg eten en de bas kantelt vanzelf iets :P Maar sowieso zou ie iets gekanteld naar boven moeten hangen, omdat je riem over je schouders hangt en je bas altijd een stukje daar voor moet hangen.
Ik eet elke dag een reep chocolade en een snicker. Zou het genoeg zijn als ik er een zak drop bij eet? ;)
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26191
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Staande spelen en de snaren zien?

Bericht door Hans58 »

Nee, vette dingen. Wordt je basgeluid ook vetter van. :mrgreen:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
vetdieplaagwarm
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 jan 2016, 13:57

Staande spelen en de snaren zien?

Bericht door vetdieplaagwarm »

Hans58 schreef:Nee, vette dingen. Wordt je basgeluid ook vetter van. :mrgreen:
bedankt voor de tip ;)
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Staande spelen en de snaren zien?

Bericht door nangyala »

vetdieplaagwarm schreef:
Rieno schreef:Het heeft vaak ook wat met je physique te maken..genoeg eten en de bas kantelt vanzelf iets :P Maar sowieso zou ie iets gekanteld naar boven moeten hangen, omdat je riem over je schouders hangt en je bas altijd een stukje daar voor moet hangen.
Ik eet elke dag een reep chocolade en een snicker. Zou het genoeg zijn als ik er een zak drop bij eet? ;)
Totdat je Diabetes krijgt, dan weer moet afvallen en je bas weer achter de borstkas verdwijnt. Heb je al die techniek voor niets aangeleerd :mrgreen:
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Staande spelen en de snaren zien?

Bericht door Erelid »

Gewoon 6 uur per dag spelen. Ga je vanzelf steeds minder op je toets kijken. Dat is de enige oplossing :jaaaaa:






:nono:
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Staande spelen en de snaren zien?

Bericht door Hagen »

Ik oefen nu voor mezelf ook meer staand, maar met lastige passages kijk ik makkelijker op mijn fretboard door mijn rechterbeen op een laag krukje oid te zetten.
Gebruikersavatar
vetdieplaagwarm
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 jan 2016, 13:57

Staande spelen en de snaren zien?

Bericht door vetdieplaagwarm »

Dat zijn twee leuke reacties van jullie (Erelid en Hagen) want gitaar en basgitaar zijn best heel visuele instrumenten denk ik. Dat zei mijn leraar ook. En ik persoonlijk ben heeeel erg visueel ingesteld.

En de tip om met je been op een verhogingkje te zetten vind ik een super tip!
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Staande spelen en de snaren zien?

Bericht door Erelid »

Iedereen die begint moet op zijn toets kijken. Dat wordt vanzelf minder.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Staande spelen en de snaren zien?

Bericht door Hagen »

@ erelid: nee, niet vanzelf.

Ik kwam er pas achter dat ik bij de bandrepetities nog steeds als een ui voorover sta gebogen, toen ik wat filmpjes zag. Toen ben ik pas bewust minder gaan kijken door ook thuis na de 'uitzoekfase' staand te gaan repeteren. En dan nog betrap ik mezelf erop.. :facepalm:

Had ik al wat geroepen over level 3: in het donker oefenen?
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Staande spelen en de snaren zien?

Bericht door Erelid »

Ga dansen terwijl je speelt. Werkt echt! Als je dan nog de hele tijd op je toets kijkt ga je gewoon op je muil :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Staande spelen en de snaren zien?

Bericht door Hagen »

:D
Bij ZZTopnummers doe ik dat inderdaad!
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4814
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Staande spelen en de snaren zien?

Bericht door Green Goblin »

Ik ook....
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Staande spelen en de snaren zien?

Bericht door klaasvaak »

Bij ZZ-Top de Moonwalk oefenen,
Het is me uiteindelijk gelukt om dit ooit op het podium uit te voeren. (Eigenlijk sloeg het nergens op, maar ik heb het wel gedaan.)
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Plaats reactie