tofste liedjes om te bassen

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

Bericht door samuel »

Emperor - Ye Entrancemperium :jam:
maar er zijn wel meerdere nummers die erg gaaf zijn om te spelen
Gebruikersavatar
andy
Berichten: 938
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:56

Bericht door andy »

Opeth - The Grand Conjuration
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

R U Kiddin' Me - Anouk
Rearviewmirror - Pearl Jam
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
0aleksj
Berichten: 248
Lid geworden op: 23 feb 2006, 10:14

Bericht door 0aleksj »

The chicken is gewoon lekker om te spelen en Blur - song 2 is ook gewoon vet! :D
Gebruikersavatar
IvanHo
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2004, 00:50

Bericht door IvanHo »

Metallica = Hit the lights, Seek & Destroy en Master of Puppets
Slayer = Raining Blood
Machine Head = Imperium
KoRn = Somebody Someone
Chimaira = Powertrip Down Again

Lekker stampwerk dus :P
Later

IvanHo!!!

www.systemflatline.com
Gebruikersavatar
No Class
Berichten: 201
Lid geworden op: 10 dec 2005, 18:41

Bericht door No Class »

gilles schreef: Rearviewmirror - Pearl Jam
Dat loopje krijg je geen genoeg van

Anyway, ik heb het ff bijgehouden, ik ben nu 15.5 uur in totaal aan het oefenen geweest op Dream Theater - Instrumedley, een mix van een paar nummers die op de live dvd Budokan staat. Das exclusief de paar stukken die ik al kende :)
Er zitten stukken bij die ik toch niet kan omdat ze veels te moeilijk zijn, maar het grootste gedeelte is super vet om te spelen, steeds anders en erg uitdagend. Probeer het maar eens :)
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1654
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

Essy schreef:@ Rodi (Ik zie het nu pas): Welke friemeltjes? Die hammer-on dingen in Californication?
Ik zie je reactie nu pas :lol:

Code: Selecteer alles

             ^^^ ^ ^
G)------9-9--7h9-7-5------7--7--5--| 
D)--7-7----------------------------|
A)--------------------8-8----------|
E)---------------------------------|


De nootjes onder de dakjes ( ^ )...heb het ff snel uitgezocht, dus zal waarschijnlijk wel fout zijn, maar die stukjes. Speel je die ook? Zo ja... :thumbsup:
Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 449
Lid geworden op: 18 okt 2005, 10:09

Bericht door Ramon »

Eigenlijk zijn alle level 42 nummers wel tof om te spelen...alleen zijn sommige wel erg (snel) moeilijk, maar Overthere en Sooner or Later is toch wel een favorietje van me.
Smooth operator van Sade vindt ik ook altijd wel lekker relaxed en louie Louie van S.Clarke en G.Duke is ook erg tof om te spelen.
Gebruikersavatar
tlc4adoa
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 sep 2005, 17:52

Bericht door tlc4adoa »

Ik speel nog niet zo lang, maar ik vind Sad But True van Metallica errug ok en ook Fire,Water,Burn van The Bloodhound Gang is koel!
Gebruikersavatar
tlc4adoa
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 sep 2005, 17:52

Bericht door tlc4adoa »

We doen ook nog RATM - Killing in the name of, SOAD Atwa en Aerials. De laatste 2 zijn leuk, maar ook vrij simpel. En kort, dus snel voorbij ;-)
Gebruikersavatar
tlc4adoa
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 sep 2005, 17:52

Bericht door tlc4adoa »

Essy schreef:SoaD - Chop Suey
Gewoon lekker rammen...
Hee Essy, Chop Suey, speel je die ook zo : 65---65656554---54 etc? errug snel! Plectrum of Vingers?

Gr.

Remco
Gebruikersavatar
Bassmeister Che
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:34

Bericht door Bassmeister Che »

Ik heb het idee dat er veel niveauverschil op dit forum rondzwerft. De nummers die in dit topic langs zijn gekomen behoren echt tot de nog-voor-beginnersfase. Niet erg hoor, maar wel vreemd dat er bassisten zijn die daarmee durven op te scheppen.

Probeer eens wat van Pastorius, King, Wooten, Bootsy, Miller. Kom daarna maar even opscheppen.....
"Wie achterom kijkt, wordt geen meeloper."
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Wie heeft het hier over opscheppen?
Ik vind een nummer als bijvoorbeeld Zombie óók nog steeds lekker om te spelen. Bovendien ben ik geen Pastorius-fan, en interesseert het mij eerlijk gezegd ook niet wat hij (en dus jij, blijkbaar) allemaal wel of niet kan spelen. Ik speel wat ik wil spelen, en put daar zelf enorm veel plezier uit. Als ik iets niet kan spelen, probeer ik het net zo lang tot ik het kan, al moet het jaren duren.
Pastorius hoort daar NIET bij, en eigenlijk al die gasten die zo "enorm kunnen bassen" enzo.....
Heel erg tof voor je, Bassmeister Che, dat jij dat blijkbaar allemaal wél kan. IK kan zonder handen fietsen. :?
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Bassmeister Che schreef:Ik heb het idee dat er veel niveauverschil op dit forum rondzwerft. De nummers die in dit topic langs zijn gekomen behoren echt tot de nog-voor-beginnersfase. Niet erg hoor, maar wel vreemd dat er bassisten zijn die daarmee durven op te scheppen.

Probeer eens wat van Pastorius, King, Wooten, Bootsy, Miller. Kom daarna maar even opscheppen.....
Ach ja, ieder zijn meug toch? Het gaat niet om het 'moeilijkste baslijntje dat je kan spelen'. Verder is het net zo'n kunst om een simpel nummer echt goed te spelen als dat het is om een moeilijk nummer redelijk te spelen, maar daar gaat het in dit topic ook niet over. Moeilijker is vaak ook niet leuker.
Ik durf wel te stellen dat ik de beginnersfase voorbij ben, maar ik vind het nog altijd 10x leuker om new year's day van U2 te spelen dan teen town van Jaco (die ik overigens lang niet vlekkeloos kan, al is het wel goed als studiemateriaal). En met new year's day bezorg je het publiek ongetwijfeld nog een leukere avond ook.
And Button is not yet a zebra
Gebruikersavatar
Zwieke
Berichten: 705
Lid geworden op: 13 jul 2005, 16:58

Bericht door Zwieke »

Helemaal eens met Gilles en Q. !

Verder heb ik ook absoluut niet de drang om me te bewijzen tegenover basgitaarforum bezoekers, al helemaal niet door op te scheppen over wat ik allemaal wel niet kan spelen. Als jij dat wel wilt doen, ga vooral je gang, maar in mijn achtting zul je er niet mee stijgen.

Niveau vindt ik pas belangrijk als je professioneel met muziek bezig bent. Als je het voor de lol doet zoals ik vindt ik t al geweldig als je een bas in je handen hebt en er gewoon lekker je ding mee doet... t is geen competitie! Of je nu Bro hymn van pennywise speelt of de 28e syphonie van Beethoven achterstevoren kunt spelen met je bas in je nek... Mij om t even.
Dirty Bastards
Peavey Tmax Head | Glockenklang Duo Light cab
EHX Big Muff | EHX Octave Multiplexer | MXR Dyna Comp | Korg DT-10
OLP MM2 | Richwood Jazz met Seymour Duncan pups
Plaats reactie