beginner

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Plaats reactie
dragonfirelord
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2017, 22:34

beginner

Bericht door dragonfirelord »

ik wil graag beginnen met de bas gitaar spelen en heb er nog helemaal geen verstand van maar heeft iemand een goeie tip voor een goedkope maar wel goede basgitaar voor een beginner?
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2341
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Re: beginner

Bericht door MaartenV »

Welkom! Als je de onvolprezen zoekmachine gebruikt, vind je allerlei vragen die je jezelf kunt stellen, zoals het soort muziek dat je wil spelen, het budget dat je beschikbaar hebt en speciale wensen. Je begint vanaf nul, waar wil je heen qua muziekstijl?
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: beginner

Bericht door Hans58 »

Kijk vooral ook eens in dit topic. Dat is er speciaal voor gemaakt. :D
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15073
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: beginner

Bericht door padawatje »

dragonfirelord schreef: 20 feb 2017, 22:38 ik wil graag beginnen met de bas gitaar spelen en heb er nog helemaal geen verstand van maar heeft iemand een goeie tip voor een goedkope maar wel goede basgitaar voor een beginner?
Definieer : "goedkoop". Wat is je budget en hou er rekening mee dat je ook een versterker nodig zal hebben !
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: beginner

Bericht door Frederiek »

Het is altijd goed het maximale uit je budget te halen natuurlijk, maar als ik alle omgevingsfactoren voor het gemak even negeer (hoe serieus je bent, wat je voorgaande ervaring is, etc etc) zou ik een Squier aanraden met een goedkoop oefenversterkertje (Vox ofzo). Zoveel mensen zoveel voorkeuren natuurlijk, maar ik vind Squier over het algemeen veel waar voor je geld.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: beginner

Bericht door rich13 »

Alleen informeer je goed, want Squier is wel een heel ruim begrip. Je hebt de simpele Affinity lijn, tot aan bassen die beter zijn dan menig Fender.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
dragonfirelord
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2017, 22:34

Re: beginner

Bericht door dragonfirelord »

het budget is rond de 200 euro. versterker heb ik nog thuis staan en het muziek genre wat ik wil gaan doen is metal
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: beginner

Bericht door Frederiek »

Zoiets? https://link.marktplaats.nl/m1139726545
Misschien is zoiets toepasselijker maar ik heb geen enkele ervaring met Ibanez https://link.marktplaats.nl/m1131839588
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: beginner

Bericht door Hans58 »

Met een Jazz kun je voorlopig alle kanten op en zo'n Squier VM zoals Frederiek die post is een goede keuze.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: beginner

Bericht door rich13 »

:D Vlak bij mij, het is dat ik al een heel goede rode jazzbas heb. :D
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: beginner

Bericht door didi »

Mooie bas inderdaad. En veel waar voor je geld.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2341
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Niks mis met Ibanez, maar ik denk dat je om te beginnen goed zit met die Squier.

(Die Ibanez is actief, dus met veel opties die verschrikkelijk kunnen afleiden van wat je eigenlijk wil: speulen!)
Het is makkelijker als je denkt.
Plaats reactie