Manja van Herman Deinum

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Plaats reactie
nostradamus
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2017, 19:33

Manja van Herman Deinum

Bericht door nostradamus »

Er zal ongetwijfeld al meer naar gevraagd zijn, maar heb het helaas nog niet kunnen vinden. Wie o wie kan me helpen aan de Bass Tab van het nummer Manja gespeeld door bassist Herman Deinum van de band Sweet d'Buster. Ben al een eind gekomen met het zelf uitzoeken maar mis de missing link om het zo maar te noemen.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Manja van Herman Deinum

Bericht door rich13 »

Ik heb hetzelfde probleem. Het is een harde noot om te kraken maar een briljant nummer.

Ik heb Herman er ooit zwlf voor benaderd maar ik werd door een PA of iets dergelijks afgepoeierd.......
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Manja van Herman Deinum

Bericht door basloze fret »

Staat een stuk van uitgeschreven in de laatste Bassist bij de workshop over plectrum.
nostradamus
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2017, 19:33

Re: Manja van Herman Deinum

Bericht door nostradamus »

rich13 schreef: 25 jul 2017, 19:29 Ik heb hetzelfde probleem. Het is een harde noot om te kraken maar een briljant nummer.

Ik heb Herman er ooit zwlf voor benaderd maar ik werd door een PA of iets dergelijks afgepoeierd.......
Heb ook het management van Herman benaderd en werd ook afgepoeierd. Hij zou toch een leuke cent bij kunnen verdienen door op bijvoorbeeld YouTube zijn lessen te geven. Blijft immers toch 1 van de top-bassisten in en van Nederland.
nostradamus
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2017, 19:33

Re: Manja van Herman Deinum

Bericht door nostradamus »

basloze fret schreef: 25 jul 2017, 21:18 Staat een stuk van uitgeschreven in de laatste Bassist bij de workshop over plectrum.
Hoi Basloze fret, heb ernaar gezocht maar niet kunnen vinden. Kun je aangeven in welk nummer(welke maanden) het artikel staat of nog beter kun je een kopie ervan plaatsen(mits dat legaal mogelijk is natuurlijk)

Vriendelijke groet
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Manja van Herman Deinum

Bericht door rich13 »

Ik lees de Bassist al een tijd niet meer, maar dat is mss wel interessant.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Manja van Herman Deinum

Bericht door basloze fret »

Het is het laatste nummer 41 ( juli-sept). Blz 61
Het gaat om de hoofd 'riff'.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Manja van Herman Deinum

Bericht door Hagen »

IMG_3958.JPG
IMG_3958.JPG (1.31 MiB) 7727 keer bekeken
Bijlagen
IMG_3958.JPG
IMG_3958.JPG (1.27 MiB) 7750 keer bekeken
nostradamus
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2017, 19:33

Re: Manja van Herman Deinum

Bericht door nostradamus »

Zeer bedankt Hagen!!! Geweldig
Ko de Egel
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2019, 16:42

Re: Manja van Herman Deinum

Bericht door Ko de Egel »

Beetje late reactie: In deze video kun je zien hoe hij het doet. Het helpt wel om de afspeelsnelheid op 0,75 of 0,5 te zetten...

https://www.youtube.com/watch?v=Am8AXxrZr1I
Slegtkamp
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mei 2012, 12:48

Re: Manja van Herman Deinum

Bericht door Slegtkamp »

Wat ook kan helpen is een programma downloaden waarmee je muziek vertraagd kunt afspelen (waarbij de toonhoogte gelijk blijft) en de toonhoogte kunt verhogen of verlagen. Muziek vertraagd en een octaaf hoger afspelen maakt de bas goed volgbaar en kun je desgewenst maat voor maat naspelen. Ik gebruikhttps://www.seventhstring.com/xscribe/download.html Na een maand zijn de kosten dacht ik 18 dollar voor "eeuwig" gebruik.
Gebruikersavatar
www1702
Berichten: 1426
Lid geworden op: 29 dec 2018, 12:06

Re: Manja van Herman Deinum

Bericht door www1702 »

Ko de Egel schreef: 23 aug 2019, 16:47 Beetje late reactie: In deze video kun je zien hoe hij het doet. Het helpt wel om de afspeelsnelheid op 0,75 of 0,5 te zetten...

https://www.youtube.com/watch?v=Am8AXxrZr1I
ff offtopic, speelt ie nou over zijn stereo...
A shim a day keeps the fret buzz away... Proud Hondo owner... :koffie: This is the Way, oh no, this is the P... Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze...
JOJO94
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2019, 16:25

Re: Manja van Herman Deinum

Bericht door JOJO94 »

Audio en video vertragen zonder dat de toonhoogte wijzigd kun je met AudoStretch op de iphone of Ipad. Tot 3 min. In de free version. Full version kost dacht 1 malig 3 euro. Succes erg handig.
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6115
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Re: Manja van Herman Deinum

Bericht door LemmyNL »

Oh wow, wat is dit nou!?? Vette shitz joh!
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Plaats reactie