CTS en pijn bij het spelen - de opheldering

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!

Speel jij weleens met pijn?

ja, maar alleen bij langdurig spelen
87
23%
ja, eigenlijk altijd
17
5%
af en toe
183
49%
nee, nog nooit ervaren
88
23%
 
Totaal aantal stemmen: 375

Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8205
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

CTS en pijn bij het spelen - de opheldering

Bericht door Mach1 »

Gelukkig. Fijn voor je Geert!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Bassking T -->
Koch LB120 Loadbox -->
Sumo Baby poweramp -->
Euphonic Audio NL210.
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

CTS en pijn bij het spelen - de opheldering

Bericht door AntonZ »

Wiro schreef:Heren, let op: Niet laten opereren zolang dit niet absoluut noodzakelijk is. Dit pakt de oorzaak niet aan en laat littekenweefsel achter waar je weer nieuwe problemen door kunt krijgen.

Wellicht zou dit iets kunnen zijn?
https://phystrac.com/behandeling.html

Zelf ben ik van mijn tennisarm (oorzaak: Combi zwaar werk -klussen en contrabas- en fijne motoriek -basgitaar- levert spierproblemen op vergelijkbaar met een wielrenner die tijdens de vakantie intensief gaat kickboksen) genezen door shockwave therapie: Geen bijverschijnselen en de pezen worden er sterker door en herstellen sneller omdat bij shockwave therapie nieuwe bloedvaten worden aangemaakt:
https://www.shockwave.nl/shockwave/klach ... -syndroom/

Afbeelding

In dit topic was ik een tijd niet geweest, ik heb CTS, van alweer een jaar of twee, drie terug. Het is vastgesteld in het ziekenhuis, inderdaad met electrodes en stroompjes (naar gevoel als ze dat door je pols jagen). Het was goed te meten dat precies op de typische CTS plekken de stroompjes niet goed doorkwamen. Precies op de vingers waar die nervus medianus uit het plaatje naartoe loopt kwam het veel minder goed door.

Ik kreeg er een injectie in die de eerste weken hielp maar geen blijvend herstel. Daarna 's nachts slapen met een brace om de pols en kijken of het verbeterd. Operatie was ook mogelijk, werd niet gepushed door de arts. Het herstel gaat bij mij gruwelijk traag, echt hele lange adem, maar vooruit gaat het wel. Ik heb heel weinig motor gereden (het is mijn linkerhand, ik heb een motor met een erg zware koppeling), ben ondertussen om andere redenen van baan veranderd en zit niet meer alle werkdagen fulltime achter een computer. En het verbetert nog steeds, slaap al weer lange tijd zonder brace. Nu ik dit lees ben ik blij dat ik niet heb laten snijden.
Gebruikersavatar
Sanbass87
Berichten: 226
Lid geworden op: 25 okt 2009, 15:51

Re: CTS en pijn bij het spelen - de opheldering

Bericht door Sanbass87 »

AntonZ schreef: 29 okt 2016, 13:25 In dit topic was ik een tijd niet geweest, ik heb CTS, van alweer een jaar of twee, drie terug. Het is vastgesteld in het ziekenhuis, inderdaad met electrodes en stroompjes (naar gevoel als ze dat door je pols jagen). Het was goed te meten dat precies op de typische CTS plekken de stroompjes niet goed doorkwamen. Precies op de vingers waar die nervus medianus uit het plaatje naartoe loopt kwam het veel minder goed door.

Ik kreeg er een injectie in die de eerste weken hielp maar geen blijvend herstel. Daarna 's nachts slapen met een brace om de pols en kijken of het verbeterd. Operatie was ook mogelijk, werd niet gepushed door de arts. Het herstel gaat bij mij gruwelijk traag, echt hele lange adem, maar vooruit gaat het wel. Ik heb heel weinig motor gereden (het is mijn linkerhand, ik heb een motor met een erg zware koppeling), ben ondertussen om andere redenen van baan veranderd en zit niet meer alle werkdagen fulltime achter een computer. En het verbetert nog steeds, slaap al weer lange tijd zonder brace. Nu ik dit lees ben ik blij dat ik niet heb laten snijden.
Ik ben blij dat dit voor jou wel helpt. Ik heb toentertijd zowel de brace als de injecties gehad , bij mij hielp het niets.
Na operatie kan ik gewoon weer spelen. Heb niet het idee dat ik last heb van litteken weefstel maarja tis ook alweer zolang geleden dat ik me niet echt kan herrineren hoe het voelde voor al dat gezeik begon xD
Spector Performer 5
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:
Gebruikersavatar
Deejay
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 okt 2020, 16:48

Re: CTS en pijn bij het spelen - de opheldering

Bericht door Deejay »

Zag dit topic effe voorbij komen tijdens het zoeken op Google, al langere tijd klachten die lijken op CTS in me linkerhand en sinds maand ook in me rechterhand. Volgende maand pas de onderzoeken in het ziekenhuis tot die tijd blijf ik sowieso zolang het nog goed gaat zeker bassen! Hopen dat alles snel achter de rug is want tis geen pretje
Plaats reactie