Het "grote weggooien is zonde" topic

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

QuoVadis schreef:Ik heb hier nog een Planet Waves kabel liggen van 6 meter, met aan één kant een haakse plug. Zo'n ding:

Afbeelding

Zoals je kunt zien zitten er van die weerhaakjes op de pluggen en aangezien dat me al 2 inputs gekost heeft gebruik ik die kabel niet meer. Die haakjes eraf halen is geen optie, want dan glijdt de plug er zo weer uit. Ik weet wel wat ik weggeef natuurlijk... :finger: Gratisch af te halen in Rotterdam, PM voor afspraak.
Al weggedaan? Ik kan me herinneren dat er op PW's lifelong guarantee zat...?
Maar nu liggen ze niet meer in de schappen, dus wellicht kun je er een andere soort kabel mee halen?
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
QuoVadis
Kwoo
Berichten: 3418
Lid geworden op: 30 dec 2004, 18:32

Bericht door QuoVadis »

Er zit inderdaad levenslange garantie op, maar hij is niet kapot hè, dus ik denk niet dat ik 'm in zou kunnen ruilen voor een haakjesloos exemplaar.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Hee, wie is hier nou snood? Je zou m toch kapot kunnen laten gaan?
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Jack

Bericht door Jack »

Dat hoeft ondertussen niet meer. 8)
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Jij hebt m? Ouwe snodaard!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Wie heeft er 2 strapbuttons liggen? Dus niet straplocks, maar van die dingetjes die voorkomen dat je band van de straplock afschiet.
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10859
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Je bedoelt van die Grolsch dingen?
Er staat hier een leeg kratje beugels, ik trek ze er wel weer vanaf...
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Gnermo schreef:Je bedoelt van die Grolsch dingen?
Er staat hier een leeg kratje beugels, ik trek ze er wel weer vanaf...
Graag! :) :)
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Jack

Bericht door Jack »

In Rosmalen verkopen ze ook Beugels hoor.. :wink:
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Jack schreef:In Rosmalen verkopen ze ook Beugels hoor.. :wink:
Ja en in het ergste geval moet je dan twee flesjes leegdrinken :mrgreen: Wat vervelend :wink:
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Jack

Bericht door Jack »

Korenwolf heeft ook van die dingen,,da's pas vervelend drinken.. 8)
Gebruikersavatar
Pueblo
Berichten: 1626
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:34

Bericht door Pueblo »

Maarten_E schreef:Wie heeft er 2 straplocks liggen? Dus niet strapbuttons, maar van die dingetjes die voorkomen dat je band van de strapbutton afschiet.
fixed it ;)
:shock:
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Pueblo schreef:
Maarten_E schreef:Wie heeft er 2 straplocks liggen? Dus niet strapbuttons, maar van die dingetjes die voorkomen dat je band van de strapbutton afschiet.
fixed it ;)
Bedankt! :)
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
bardo
Berichten: 354
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:21

Bericht door bardo »

Nou snap ik het nog niet helemaal, je hebt toch altijd zowel de button als de lock nodig?
Ieder merk heeft z'n eigen systeem/maatvoering, dus dat moet op elkaar passen....

Als je Grolsch-rubbers gebruikt past het natuurlijk wel altijd, en het werkt nog prima ook! Ik heb dat meer dan 10 jaar gebruikt, totdat ik meerdere bassen ging gebruiken met dezelfde strap (Ik had m'n zender eraan vast getywrapt, dus dat was gedoe als ik over moest schakelen naar m'n backup), het is dan altijd even pielen om het rubber eraf en weer erop te krijgen.

Omdat ik nu meer bassen dan banden heb heb ik wel een aantal lock-gedeelten (dus het stuk wat je aan de band monteert) over.
Maar dan moet je nog wel ergens "schaller-style" buttons vandaan halen anders heb je er niks aan!
Ik zal ook nog wel ergens wat rubbertjes hebben.....
Roadkill --Heavy Metal--
Bass: Fender, Gibson, Rickenbacker, MusicMan, Squier, Westone, Epiphone, etc...
Amps: EBS Fafner, Randall Cabs
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

bardo schreef:Nou snap ik het nog niet helemaal, je hebt toch altijd zowel de button als de lock nodig?
Ieder merk heeft z'n eigen systeem/maatvoering, dus dat moet op elkaar passen....

Als je Grolsch-rubbers gebruikt past het natuurlijk wel altijd, en het werkt nog prima ook! Ik heb dat meer dan 10 jaar gebruikt, totdat ik meerdere bassen ging gebruiken met dezelfde strap (Ik had m'n zender eraan vast getywrapt, dus dat was gedoe als ik over moest schakelen naar m'n backup), het is dan altijd even pielen om het rubber eraf en weer erop te krijgen.

Omdat ik nu meer bassen dan banden heb heb ik wel een aantal lock-gedeelten (dus het stuk wat je aan de band monteert) over.
Maar dan moet je nog wel ergens "schaller-style" buttons vandaan halen anders heb je er niks aan!
Ik zal ook nog wel ergens wat rubbertjes hebben.....
Ik bedoel gewoon die Grolsch dingen inderdaad. Waar komen die trouwens vandaan op die fles?
Zijn mij nog nooit opgevallen.. (Maar ik drink geen bier :))
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Plaats reactie