Wie heeft ervaring met de montage van een Badass II brug?

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erho
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 mei 2007, 19:48

Wie heeft ervaring met de montage van een Badass II brug?

Bericht door Erho »

Wie heeft er ervaring met de montage van een Badass II brug? Het lijkt natuurlijk niet zo moeilijk: 5 schroeven van de oude brug los, nieuwe er op schroeven, maar achterop de verpakking lees ik dat de zadels ingevijld moeten worden, zodat de snaren er precies in passen. Daar had ik ff niet op gerekend... :oops:
Wie kan mij vertellen hoe de zadels ingevijld moeten worden: over het platte stuk van het zadel of op de hoek van het platte stuk en het schuine stuk van het zadel :?:
KNOR
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Volgens mij is het stierenstront. Ik neem aan dat je de versie hebt met gladde zadels? Je snaren gaan daar prima overheen, ook zonder invijlen.
Gebruikersavatar
Dozo
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:17

Bericht door Dozo »

Hee ik heb dezelfde brug, Bij mij is het toen gedaan door Vox-Humana,
En die hebben hem ingevijld met de hoek mee, dus zowel over het vlakke als het shuine stuk.
you calling me a liar frank ?
is that what you calling me ?
Gebruikersavatar
Erho
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 mei 2007, 19:48

Bericht door Erho »

Dozo schreef:Hee ik heb dezelfde brug, Bij mij is het toen gedaan door Vox-Humana,
En die hebben hem ingevijld met de hoek mee, dus zowel over het vlakke als het shuine stuk.
Zou je me misschien een fotootje kunnen sturen? Dan weet ik hoe het er uit zou moeten zien.
KNOR
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Een setje rattenstaartvijltjes doet wonderen.
Maar met een stukje steving schuurpapier rond enkele in dikte oplopende boortjes werkt ook prima.
:wink:
Gebruikersavatar
Dozo
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:17

Bericht door Dozo »

Erho schreef:
Dozo schreef:Hee ik heb dezelfde brug, Bij mij is het toen gedaan door Vox-Humana,
En die hebben hem ingevijld met de hoek mee, dus zowel over het vlakke als het shuine stuk.
Zou je me misschien een fotootje kunnen sturen? Dan weet ik hoe het er uit zou moeten zien.
Ik heb je een mailtje gestuurd, zijn flinke foto's.

Suc6
you calling me a liar frank ?
is that what you calling me ?
Gebruikersavatar
Erho
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 mei 2007, 19:48

Bericht door Erho »

Bedankt voor de foto's. Hij zit er inmiddels op. Invijlen was zeker nodig, zonder kreeg ik vooral op de E-snaar nogal vreemde bijgeluiden. Invijlen heb ik eerst even geoefend op een plaatje aluminium, het viel achteraf nogal mee. Zo heel diep hoeven de sleufjes ook niet te zijn om de snaar op z'n plek te houden.
KNOR
Plaats reactie